Největší a nejkontroverznější změnou v PvP je, že tým nebude mít šest hráčů jako doposud, ale pouze pět. Konkrétně jednoho tanka, dva damage dealery a dva support hrdiny.
„Tato evoluce přináší zásadní změnu ve způsobu, jakým tým přistupuje ke všem aspektům hry, od návrhu mapy až po dynamiku mezi jednotlivými rolemi a jejich týmovou interakci,“ vysvětlují tvůrci.
„Jádro této změny spočívá ve změně mentality obklopující roli tanka směrem k té více zaměřené na hraní ve stylu brawleru. Očekává se, že tento posun od zaměření na ochranu týmu k bojům tváří v tvář bude mít dopad na průběh a tempo hry PvP.“
Změny ovšem dolehnou na všechna povolání. Důležitá je role pasivních schopností. Postavy s rolí DPS se tak pohybují rychleji, zatímco hrdinové v kategorii support regenerují mimo boj své zdraví. Role tanka pak poskytuje větší ochranu proti knockbacku.
Například Bastion bude od podlahy přepracován. Mei bude nadále schopna omezit pohyb nepřátel, ale už ne je zmrazit. „Tento posun bude mít za následek změnu vyvážení a úpravy ve všech oblastech – později v tomto roce se vám pokusíme přiblížit, jak se situace u některých hrdinů vyvíjí.“
Během streamu jsme viděli v akci režim Push, v němž se hráči snaží převzít kontrolu nad robotem. Tým prý pracuje ještě na dalším režimu, ale prozatím není připravený ho odhalit. Potvrzeno také je, že z kompetitivních režimů vypadne Assault.