Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Utajený klenot Honda Jazz. Geniální mini MPV brzdí vysoká cena

Honda má v nabídce klenot, o němž málokdo ví. Jazz je nenápadné auto s obrovským potenciálem, které brzdí vysoká cena a nedostatek talentu ho prodávat.
Honda Jazz

Honda Jazz | foto: Honda

Z venku malé, uvnitř prostorné – nenápadné, ale praktické. Malá očekávání, nečekaný úspěch. Taková auta se objevila v posledních letech na českém trhu hned dvě: Ford Fusion a Hyundai ix20. Obě patřila do vymírající kategorie malých MPV, ale zároveň stála tak trochu i na okraji třídy SUV, a to díky trochu vyššímu posezu za volantem. Na sedadlech se trůní výše, což je velmi příjemné.

Honda Jazz 1.5 i-MMD v číslech

  • motor:  čtyřválcový benzinový 1,5 + dva elektromotory 
  • max. výkon a točivý moment: 80 kW a 253 Nm 
  • převodovka: automat s pevným poměrem 
  • spotřeba: 4,5/5 l  (udaná/v testu)
  • délka: 4 044 mm 
  • rozvor: 2 517 mm 
  • objem kufru: 304 l
  • cena modelu: od 499 990 Kč 
  • cena test. vozu: 555 800 Kč

Kvůli prostornosti a výdrži se prodávala po tisících. Ani jedno už na trhu není, přesto jsme velmi podobný vůz objevili: Hondu Jazz. Moc krásy tedy nepobral. Ne že by byl ošklivý, spíš na první pohled nijak nezaujme. Karoserii má trochu bachratou, s vyšší stavbou, než by člověk čekal od hatchbacku, proto spíše mluvíme o mini MPV, a z předcházející třetí generace zůstala autu krátká příď s dopředu posunutou kabinou. 

Uvnitř je Jazz sice kvalitně zpracovaný a palubní deska je přehledně uspořádaná, ale opět spíše tvarově nenápadná a vyrobená z levnějších materiálů. Nechybí jí sice centrální dotyková obrazovka ani digitální panel přístrojů, ale obsluhování veškerých funkcí je jednoduché a intuitivní a pro ty základní, jako například klimatizaci, tady naštěstí zůstaly klasické ovladače.

Ale vizuální neatraktivita Jazzu nemusí být až tak vážnou vadou – ani zmíněný Fusion či ix20 nezískaly popularitu díky designu, ale zásluhou praktičnosti. A tou vyniká i Honda Jazz. Zavazadlový prostor má sice na první pohled nijak oslnivých 304 litrů, ale malá Honda disponuje velmi jednoduchým, avšak unikátním řešením zadních sedadel zvaných Magic Seats, stejně jako větší Civic.

Honda Jazz

Kromě toho, že je možné opěradla klasicky sklopit do roviny s podlahou kufru a zvětšit tak prostor na 1 205 litrů, i sedáky se dají snadno zvednout do svislé polohy, takže vznikne dostatečný prostor pro převážení objemnějších věcí, klidně jízdního kola. To žádný konkurent nenabízí.

Jediný hybrid

V nabídce je jediný motor, ale skvěle vymyšlený a funkční. Hybrid označený e:HEV obsahuje dva kompaktní elektromotory propojené s 1,5litrovým benzinovým motorem DOHC i-VTEC a inovativní převodovkou s pevným převodovým poměrem. Maximální výkon je 80 kW, což dostačuje pro zrychlení na stovku za 9,4 sekundy.

Honda Jazz

Spalovací motor většinou vyrábí elektrickou energii, ale při větší akceleraci se dokáže do práce zapojit sám. Je to zcela unikátní řešení. Jak sériovo-paralelní hybrid Hondy funguje, vysvětlujeme zde.

Technický popis fungování asi není důležitý, hlavní je, že funguje naprosto bezproblémově a především není překážkou jezdit se spotřebou pod pět litrů, ve městě klidně i pod čtyři, aniž byste byli brzdou provozu.

Převodovka má kromě klasických režimů i volbu B – auto v něm více rekuperuje energii a po sundání nohy z plynu citelně zpomaluje. Hodí se to hlavně pro jízdu po městě, kdy stačí ovládat víceméně jen plynový pedál a ten brzdový nechat netknutý. Bonusem je přiměřeně komfortní podvozek, který s přehledem tlumí většinu nástrah českých silnic, rázy i zvuky se podařilo japonským inženýrům odfiltrovat skvěle.

Revírem Jazzu je především město, díky kompaktním rozměrům se s ním dobře parkuje a otáčí. Kvůli vyšší stavbě karoserie a měkkému odpružení má auto svoje limity v rychleji projížděných zatáčkách, kde se citelně naklání. Zůstává přitom stabilní, zadní kola neodskakují, ale člověk těžko odhadne okamžik, kdy by se poroučel ze zatáčky ven mimo silnici.

Honda Jazz

Na nějaké závodění ostatně není stavěný ani motor, který nemá příliš velkou dynamiku a ve vyšších otáčkách je neúměrně hlučný. Jazz je ideální auto pro lidi střední a starší generace, kteří chtějí nový vůz s prostorným interiérem, který bude dlouho spolehlivě fungovat. Problémem je cena a také to, že o jeho přednostech málokdo ví.

Jasně, hybrid něco stojí, ale nejnižší číslo v ceníku má hodnotu 499 900 Kč. Hyundai ix20 se v roce 2015 prodával od 280 tisíc korun, Ford Fusion stál před deseti lety dokonce pod 225 tisíc korun. A to už je sakra rozdíl. Skousnou ho Češi?

  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Číňané letos začnou u Českých Budějovic vyrábět sedačky pro BMW

24. května 2024

Firma Nobo Automotive Systems Czech Republic bude jako první pobočka této čínské společnosti v...

Mini Cooper přepřáhl na elektro a odstěhoval se do Číny. Je to skvělý dravec

24. května 2024

Exkluzivně Nový bateriový Mini Cooper je perfektním důkazem, že Čína tahá v elektromobilitě za delší konec...

Plán Bruselu nevychází, Evropa vůbec nestíhá stavbu nabíječek elektroaut

24. května 2024

Nizozemko, Německo a Francie – v těchto třech zemích je 61 % nabíjecích stanic ze všech zemí EU....

Nejdůležitější elektrická kia přibzučí už na podzim. Prošmejdili jsme ji

23. května 2024

EV3 bude jedním z nejdůležitějších modelů značky Kia. Relativně malý, jen 430 centimetrů dlouhý...

Vyhrajte super-prémiové pokračovací mléko BEBA SUPREMEpro 2
Vyhrajte super-prémiové pokračovací mléko BEBA SUPREMEpro 2

Rádi byste vyzkoušeli nejdokonalejší recepturu pokračovacího kojeneckého mléka BEBA? Zapojte se do soutěže a vyhrajte hned 2 balení mléčné výživy...

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...