Je to úleva, když máte po týdnech dohadů smlouvu konečně podepsanou?
Trochu ano, doba je těžká, a smlouva znamená klid. Na druhou stranu takové to napětí, v jaké stáji budete příští rok závodit, je také zajímavé. Ale klid je klid.
Jean-Francois Bourlaert, generální manažer stáje Circus - Wanty Gobert, ve středu vyhlásil, že ve vaší osobě získává typ cyklisty, který zatím v týmu chyběl. Tedy vrchaře a jezdce pro celkové pořadí etapových závodů.
Což je vždycky příjemné, když vám někdo takhle důvěřuje.
Už jste se šéfy týmu probíral, jakým směrem byste se chtěl ubírat?
Osobně jsem se s nimi setkal už při klasice v Lutychu, kde jsme si popovídali. V týmu není moc vrchařů, mají spíš klasikáře na belgické závody. Takže do World Tour nějaké vrchaře potřebují.
Vaším snem je vyhrát etapu na Grand Tour. Prostor k útoku na ni byste tedy dostat měl.
Tím, že teď budou World Tour týmem, mají jisté starty na všech třech závodech Grand Tour. Když budu chtít, šanci prosadit se určitě dostanu.
Generální manažer Bourlaert vás dokonce chtěl získat už po vydařeném Giru 2017 (kdy byli ještě druhodivizní stájí, ale s divokou kartou na Tour). Říkal vám nyní, že si vás vyhlédl už dříve?
Bavili jsme se o tom, ale ne moc. Tehdy mě kontaktoval přes Frantu Raboně, ale já už měl na další rok smlouvu, takže to ani nešlo.
Hirt má smlouvu na další dva roky. Bude závodit za Circus - Wanty Gobert |
Měl jste nyní více nabídek, ze kterých jste vybíral?
Ono je to tak, že většina worldtourových týmů, které ještě nemají na příští sezonu jisté rozpočty, pořád vyčkává. Musel bych na definitivu čekat. Jenže v dnešní době pořád čekat, když už můžete mít něco jistého, je dost velký hazard. Dost lidí letos podle mě skončí s kariérou, protože nebudou chtít jít níž do prokontinentálních týmů. Každý, kdo má nějakou možnost ve World Tour, by ji tedy měl vzít.
Jen váš letošní týmový kolega Ilnur Zakarin dal z finančních důvodů před worldtourovými nabídkami přednost druhodiviznímu Gazpromu.
Gazprom je ruský tým, proto je i docela logické, že mu zaplatí víc než v jiných týmech.
Na druhou stranu někteří jezdci jsou údajně ochotni podepsat smlouvy ve World Tour i za cenu výrazného snížení platu. Což se v minulosti v takové míře rozhodně nedělo.
Spoustě lidí celý jejich tým nebo smlouva končí a hrozí jim konec. Budou se tedy snažit nějak překlepat příští rok i za malé peníze s vírou, že něco zajedou a že se díky tomu v další sezoně vrátí na svoji úroveň, jak finanční, tak týmovou.
Circus - Wanty Gobert používá kola Cube. Už jste na nich někdy seděl?
Kdysi jsem ho měl po bráchovi, ale už dávno. Ta kola vypadají dobře aerodynamicky. Zatím sice nemají žádný vrchařský model, ale prý na něm pracují. Materiál by měla mít super.
Než ho vyzkoušíte, působení v týmu CCC zakončíte tento týden na Vueltě. Soudě dle víkendových výkonů v horách (21. a 22. místo) se rozjíždíte?
To mi ani nepřijde. Spíš si připadám, že jedu celou Vueltu víceméně stejně. Po první etapě jsem si ještě říkal, že bych to tu možná zkusil i na celkové pořadí, ale kousek po startu druhé etapy jsem spadnul a byl rád, že jsem se ten den vůbec dostal do cíle, čímž se moje předchozí ambice zase překlopily zpátky do takového útlumu.
Opět vás bolelo zápěstí, které jste si zranil už v srpnu?
Jo, ruka a navíc jsem spadnul na pravý bok, od kyčle se mi blbě šlapalo. Nohy najednou nejely rovnoměrně, měl jsem 58 procent na jedné a 42 procent na druhé.
Zbývá ještě jedna horská etapa, ta sobotní na La Covatillu.
V ní pojedou favorité nadoraz, v té únik moc šance nemá. Kdyby se naskytla dobrá příležitost a já bych se v něm objevil, budu rád, ale nebudu bláznit.