Antimonopolní úřad mu dal nejprve za pravdu, potom ale závěry soutěže potvrdil. Cestujícím to oproti současnosti přinese více autobusových spojů a jejich lepší návaznost na vlaky. Jezdit budou také novější a kvalitnější autobusy.
„Především nám to ale umožní spustit od 1. ledna příštího roku dlouho očekávanou Integrovanou dopravu Zlínského kraje neboli Zetko. Lidem přinese příjemnější a jednodušší cestování v podobě jedné jízdenky na jednu cestu po celém kraji bez ohledu na množství přestupů, a to i v případě kombinace vlaku a autobusu,“ řekl náměstek hejtmana přes dopravu Pavel Botek.
Antimonopolní úřad výsledky tendru potvrdil letos v lednu. Systém integrované veřejné dopravy začne fungovat až za jedenáct měsíců, aby si mohli dopravci dokoupit nové autobusy a odbavovací zařízení. Někteří na to chtěli více času, nakonec se však s krajem dohodli na tomto termínu.
„Tak jsme nastavili podmínky, dopravci se museli přizpůsobit,“ zmínil Botek.
Například společnost Krodos Bus bude potřebovat zhruba třicet nových autobusů, přičemž podle jejího ředitele Luďka Ference teď výrobci nemají volné kapacity.
„Budeme na tom pracovat. Uvidíme, co dodavatelé, bude to hraniční,“ poznamenal Ferenc.
Přitom původně měli mít dopravci na přípravu ještě méně času. Vedení kraje loni v únoru otevíralo obálky s nabídkami a v březnu pak výběr firem potvrdili radní. Noví dopravci měli začít jezdit hned od prosince. Než s nimi ale kraj mohl podepsat smlouvy, zasáhl v dubnu do výběrového řízení antimonopolní úřad.
Podle smluv bude Arriva jezdit ve Zlíně, Krodos Bus v Kroměříži, ČSAD Uherské Hradiště v Uherském Hradišti a Valašských Kloboukách, Transdev Morava s TQM ve Vsetíně a Valašském Meziříčí.