Zásilku vám doručíme mezi 8-18. Domácí vězení pro dospělé a ještě bez výsledku. Nepříjemnou zkušenost se službou České pošty má například Radek Svoboda, který si musel balík do ruky vyzvednout na přepážce.
„Do schránky mi rovnou hodili informaci s textem: ‚Výzva k vyzvednutí zásilky, u které nebyl výjimečně vykonán pokus o dodání do místa určeného v adrese z důvodu...‘. Ten důvod ani není uvedený. Objednal jsem si ‘Balík do ruky‘ a dostal jsem ‘Balík na poštu‘ za stejnou cenu,“ rozčiluje se zákazník.
Jako odůvodnění se mu na přepážce dostalo vysvětlení, že mají málo lidí kvůli dovoleným a že se mají zaměstnanci pošty poškozeným klientům omlouvat.
„Cítím se okraden a bez náznaku kompenzace ze strany České pošty. Budu proto vyžadovat rozdíl ceny, byť je zanedbatelný. Z principu. Takto podniká státní podnik – po zdražení zásilek v nedávné době si dovolují nabízet službu i když vědí, že ji nejsou schopni naplnit,“ uzavírá zákazník.
Ceník ČP a reklamace
Reklamace na České poště:
|
Lidé si stěžují do větru, reklamací chodí poště málo
Za prvních šest měsíců letošního roku Česká pošta přepravila 15 656 127 "Balíků do ruky“. Mluvčí České pošty Ivo Vysoudil občasný problém s doručováním balíků přiznává, ale zákazníci si postěžují v lepším případě rovnou na přepážce, v horším jen u přátel na skleničce a k poště se tak nic nedostane.
„Pokud nebyla zásilka řádně doručena, může adresát podat stížnost. Za prvních letošních šest měsíců si na službu ‘Balík do ruky’ stěžovalo 3 883 klientů a z toho jsme jako oprávněné stížnosti uznali 2 303 podnětů. Což je v celkovém poměru objemu více než patnácti milionů doručovaných balíků versus oprávněných stížností 0,0147 procenta,“ popisuje Ivo Vysoudil z Oddělení komunikace České pošty.
Pokud se lidem balík do ruky nedostane a doručovatel ho uloží rovnou na poštu, jde podle společnosti o výjimečnou situaci v oblastech, kde mají kritický nedostatek zaměstnanců. O nedoručení klienta pošta informuje a ten si jí pak může vyzvednout na pobočce nebo si vyžádat zdarma znovudoručení.
Největší vliv na problémy s doručováním balíků a zásilek má právě špatná personální situace. České poště v současnosti chybí v provozu zhruba tisíc zaměstnanců.
„Týká se to především větších měst, kde se s podobnou situací potýkají i ostatní zaměstnavatelé. Česká pošta proto pravidelně vede náborové kampaně, případně hledá brigádníky. V problematických lokalitách využíváme zástupy z jiných provozoven, aby lidé své zásilky dostali,“ vysvětluje Vysoudil.
Balíky z pošty doručuje ve špičce i konkurence
V nejvytíženějších obdobích, jako je například čas Vánoc, využívá Česká pošta také služby externích přepravců. Do budoucna nevylučuje ani spolupráci s konkurencí. Doručování přímo ke klientům je však vždy na poště.
„Během exponovaných časů spolupracujeme s dalšími přepravci tak, aby mohly být efektivně využívány volné kapacity jak České pošty pro další přepravce, tak kapacity přepravců pro Českou poštu,“ dodává Vysoudil.
Česká pošta je i přes některé problémy s doručováním balíků nejčastější volbou zákazníků s více než 35% podílem na trhu a počet každoročně narůstá.
Balík do ruky? Zásilky létaly z auta pošty vzduchem (prosinec 2017):
13. prosince 2017 |