Nejvíce dostanou přidáno pokladní a prodavači či prodavačky čerstvých úseků. Polepší si v průměru o 2 400 korun.
Ke kroku firma, která patří do skupiny REWE Group (provozuje také Penny Markety), přistoupila podle svých slov „s ohledem na vývoj na trhu a cíl zajistit zaměstnancům dobré pracovní podmínky.“
Mzdy navyšuje postupně také konkurence. Bitva o nedostatkové zaměstnance formou navyšování mezd probíhala hlavně loni a v první polovině letošního roku. Naposledy zvyšoval platy Penny Market, který od srpna zvýšil mzdy zaměstnancům na prodejnách z 18 tisíc korun na 20 tisíc. Tesco od července přidalo pracovníkům v obchodech 17 procent.
V květnu oznámil Kaufland, že přidá novým pracovníkům 26 procent, čímž měla nástupní mzda stoupnout na 24 tisíc korun. Lidem přilepšili i ostatní. Nejvyšší laťku zatím nastavil Lidl, který letos od března navýšil nástupní mzdu prodavačkám o pětinu na 28 tisíc korun.
Obchodí řetězce však většinou nepřidávají skokově, ale postupně a méně. Například Billa zvýšila za poslední rok mzdy celkem o pětinu.