Maloobchodní tržby v dubnu zrychlily růst na 5,6 procenta (po očištění o 5 procent) a meziměsíčně stouply o 0,6 procenta. Uvedl to Český statistický úřad (ČSÚ) v pravidelné měsíční zprávě.
Vyšší byly útraty za nepotravinářské zboží a za pohonné hmoty, naopak za potraviny klesly. Nejrychleji rostly tržby za prodej zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby.
„Teplé počasí lákalo k nákupům jarních a letních oděvů, sportovního zboží. Také zahrádkářská sezona začala dříve,“ uvedla ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková.
Internetový gigant Zalando bude v Česku konkurovat Lidlu i Zootu |
Tržby v prodejnách s oděvy a obuví vzrostly o 19,9 procenta, s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 17,2 procenta a s výrobky pro domácnost o 14,0 procent.
Nižší zájem o potraviny ovlivnil termín velikonočních svátků. „Vloni se na Velikonoce nakupovalo z velké části v dubnu, letos převážně v březnu,“ doplnila Boušková. Meziroční vývoj neočištěných tržeb byl podle statistiků ovlivněn také vyšším počtem pracovních dní, letošní duben měl o dva pracovní dny více než loňský.
Meziročně vzrostly v dubnu tržby za nepotravinářské zboží o 12,9 procenta, za pohonné hmoty o 9,9 procenta, zatímco za potraviny klesly o 3,6 procenta.
Maloobchodní tržby očištěné o kalendářní vlivy se v dubnu meziročně zvýšily o pět procent, za nepotravinářské zboží vzrostly o 9,4 procenta, za pohonné hmoty o sedm procent a za potraviny o 0,2 procenta.
Nejrychleji rostly tržby za prodej zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby, a to o 20,3 procenta.