Dvaačtyřicetiletý japonský miliardář Yusaku Maezawa, zakladatel největší internetové módní firmy Start Today, chce s touto technologií otřást byznysem s konfekčním oblečením.
Pro Tadashiho Yanaie, devětašedesátiletého zakladatele společnosti Fast Retailing, který provozuje módní řetězec Uniqlo, je však Zozosuit spíš jen hračka, píše agentura Bloomberg. Používání obleku je podle Yanaie komplikované a neřeší klíčový problém v oblékání - totiž pocit, zda nám nějaké oblečení „padne“. Ten se liší člověk od člověka, zákazník od zákazníka, tvrdí Yanai – miliardář, který z krejčovství svého otce vybudoval největší síť oděvních obchodů v Asii.
To je nejlepší pochvala, jakou jsem si mohl přát, reagoval na sociálních sítích Maezawa, když se dozvěděl, že Yanaie jeho výrobek nazval „hračkou“. Dodal, že oblek má sloužit k tomu, aby se lidé po celém světě při měření svých velikostí bavili.
Trička, džíny a košile na míru
Obrat jeho firmy Start Today pochází především z e-shopu Zozotown. Nyní se rozjíždí i výroba oblečení značky Zozo, které si zákazníci objenávají na základě měření pomocí elastického obleku Zozosuit. Výsledky měření tělesných proporcí od krku ke kotníkům předá oblek Zozosuit aplikaci na chytrém telefonu.
V současnosti firma nabízí možnost objednat si na míru trička, džíny a košile. Od začátku června také obleky, které si objednalo už přes 22 tisíc lidí. Jejich výroba se ale opožďuje. První kusy měla firma dodat v srpnu, zákazníkům však sdělila, že si počkají do října, poznamenal Nikkei Asian Review. V budoucnu chce Start Today tímto způsobem vyrábět i boty nebo podprsenky.
Konkurenční firma Uniqlo loni představila svůj krok na cestě k oblečení ušitému na míru. Obnovila tradiční metodu a nabízí svým zákazníkům, aby si nechali vzít míry v obchodě.