Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Italská divoška vás uhrane. První jízda s Ducati SuperSport

  11:00
Přímá konkurence pro tuto motorku se jen těžko hledá, cestovně-sportovní mašiny proti ní působí autobus vedle ferrari. Italové z Ducati opět předvedli své umění nacpat do motoru, konstrukce i do designu ty správné jižanské emoce a postavili civilní stroj se sportovní krví pro radost z jízdy.

SuperSport trochu klame názvem, je to hlavně výborná motorka do běžného provozu i na občasné řádění na závodním okruhu. Ducati byla vždy známá svým ultimativním přístupem ke sportovním silničním strojům, ale s tímto modelem se i v italské Bologni naučili dělat kompromisy.

Pro vzpřímené jezdce

Sportovní design se Italům povedl na výbornou, vlastně stačilo trochu modernizovat agresivní kukuč dospělých sourozenců Panigale obohacený o LED denní svícení. Rám z dvoupalcových trubek je u Ducati už klasika a navazuje na motor, který je sám součástí nosné konstrukce motocyklu. Osvědčený motor Testastretta byl částečně přepracován a nové jsou například hlavy válců, elektronické ovládání plynu nebo kliková hřídel.

Zadní letmo uložené kolo nejen šetří hmotnost, ale hlavně dobře vypadá. A díky poměrně dlouhému rozvoru 1 478 mm vyváženému relativně užší zadní pneu o šířce 180 mm je výsledkem obratné řízení a hravé ovládání.

Na trať vyrážíme s rozestupem 15 sekund.

Pozice jezdce je na sportovní stroj hodně vzpřímená a sedlo je ve standardu konvenčních 81 cm nad zemí. Konstruktéři se chlubí tím, že mysleli i na pohodlnou cestovní pozici pro jezdce, na sportovní verzi je sedlo o něco širší a pohodlné.

Nádrž má kapacitu 16 litrů, což by mělo podle způsobu jízdy umožnit dojezd i přes 300 kilometrů. Při našem testu v provozu se pohybovala spotřeba okolo 5,8 l/100 km, ale to jsme jezdili opravdu hodně svižně.

Vítr v peněžence

Brzdy Brembo jsou jednou z největších deviz motocyklu a jejich účinek podtrhuje pumpa přední brzdy s radiálním pístkem, díky které brzdy i výborně dávkují. Motocykl má suchou hmotnost 184 kg, včetně náplní pak 210 kg, ale ve skutečnosti působí snad ještě lehčím dojmem.

Standardní verze SuperSportu je v rudé barvě kapot i rámu a s černými koly. SuperSport S má pro změnu rudý rám i kola, ale kapoty hedvábně bílé. Tím se dostáváme i k dalším rozdílům mezi oběma modely. SuperSport S nabízí proti standardní verzi navíc kryt sedla spolujezdce v barvě kapot, plně nastavitelné tlumení Ohlins a asistent řazení bez spojky nahoru i dolů.

Krátká zdvojená koncovka výfuku
Dvouválec Tasrastetta disponuje 113 koňmi a kroutivým momentem 96,7 Nm.

SuperSport nabízí snadno přehledné tři jízdní režimy (Sport, Touring a Urban). V jízdním režimu Urban snížíte výkon na 75 koní a reakce plynu je velmi pozvolná a opatrná. Toto nastavení se hodí nejen do města, ale třeba i do deště nebo pro začátečníka. Touring má sice hladší reakci na plyn, ale nabízí už plný výkon. S režimem Sport jsem najezdil drtivou většinu kilometrů a v tomto režimu využijete plný potenciál a hlavně charakter motoru.

Jak je známo, Ducati umí udělat průvan v našich peněženkách, což potvrzuje i u modelu SuperSport, ke kterému nabízí nejen jednotlivé doplňky, ale rovnou i celé balíčky příslušenství, jejichž podobnost s jízdními režimy je nápadně podobná.

Součástí moderního motocyklu, a toho sportovního obzvlášť, je i elektronika. ABS od firmy Bosch je nastavitelné ve třech stupních, a jak jsme se přesvědčili na okruhu, nezasahuje vám do brzdění zbytečně. I když je regulace výkonu díky novému systému ride-by-wire dobře dávkovatelná, jistí vás kontrola trakce nastavitelná v osmi úrovních. Pokud nechcete spoléhat na elektroniku, můžete oba systémy úplně vypnout.

Velmi příjemný je i servisní interval 30 tisíc kilometrů, jen olej je potřeba vyměnit v polovině. Sdružený displej je nám z dukatek známý a je dobře přehledný. Elektronika je navíc připravená na propojení s DMD (Ducati multimedia system). Nové jsou však sdružené ovladače, které byly z důvodu zlepšení ergonomie přepracovány.

Do sedla

První den jsme testovali ve Španělsku na technickém okruhu Monte Blanco, kde byla většina zatáček utažených kolem nohy. Dukatka tady překvapila lehkostí a skvělou ovladatelností. Výkon samozřejmě nechyběl a naopak motor Testrastretta se skvěle dávkuje a nemusel jsem se bát ve výjezdech z utažených zatáček pořádně tahat za plyn.

Nástup výkonu byl plynulý, vibrace motoru ve vysokých otáčkách neobtěžovaly, ale bylo jich dost na to, aby to ve mně vzbudilo emoce z agresivní jízdy. Do zatáček padala motorka skoro sama a hned začala dovolovat velké náklony. Úžasné byly brzdy, které v kombinaci s Ohlins podvozkem a nízkou hmotností motorky odváděly skvělou práci a neustále nutily jezdce posouvat brzdné body.

K jistotě přispívá i obutí do nových skvělých Pirelli Diablo Rosso III, na kterých se motocykl chová výborně a dává skvělou zpětnou vazbu. Motorka padne skvěle do ruky a poslouchá jako hodinky, pouze v některých agresivních výjezdech cítím vibrace do řízení, ale to je u sportovních motorek běžné a není to nic, co by nevyřešil tlumič řízení.

Ve druhé půlce dne nás testovací trasa zavedla do hor na sever od Sevilly. Musím přiznat, že jsem se ohromně bavil i na běžné silnici a ocenil univerzálnost stroje. V horách byly cesty místy pěkně rozbité, ale dukatka si s nimi poradila bez většího váhání.

Motor je zdravým srdcem motorky, která je zábavná a výborně funguje už od nízkých otáček. Není ho třeba točit do nepříčetna a osmdesát procent krouťáku nabídne už od tří tisíc otáček. Pokud náhodou zapomenete před zatáčkou dostatečně podřadit, motor vás z ní s přehledem vytáhne.

SuperSport je nejen nová motorka, ale tak trochu otvírá i úplně novou kategorii. Designově navazuje na modely Panigale, ale technicky můžeme najít společné kořeny spíše s rodinami Hypermoterdů a Multistrad 950.

Dvouválec Tasrastetta disponuje 113 koňmi a kroutivým momentem 96,7 Nm.

Naprosto univerzální motorka neexistuje, takže nejlepší by bylo mít jednu motorku na okruh, jinou do terénu, na cestování, stylovku atd. Ovšem vzhledem k širokému záběru využití museli konstruktéři dělat kompromisy.

K Ducati patří vyšší cena, takže za model SuperSport budete muset zaplatit 349 tisíc korun, což je ovšem o sto tisíc méně než u nejlevnější Panigale 959. Záleží, kde je těžiště vašeho ježdění a jaké motorky se vám líbí.

Znám spoustu lidí, kteří obdivují sportovní motocykly a okruhové závody, ale z nekompromisních sportovních strojů mají respekt. Osobně superbiky miluji, ale hlavně na okruhu. Když se chci jen tak projet nebo vyrazit na výlet, sáhnu raději po jiné motorce.Takže nepochybuji o tom, že si tato hračka své zákazníky najde. Výkon 113 koní na běžné silnice většině jezdců bohatě stačí a užijí si s nimi spoustu zábavy, zvlášť když je to podtrženo velmi slušným točivým momentem.

Ducati SuperSport v číslech

  • motor: vodou chlazený dvouválec do L, 4T, 937 cm3
  • počet rychlostí: 6
  • sekundární převod: řetěz
  • rám: příhradový z ocelových trubek
  • přední odpružení: Marzocchi plně nastavitelná USD vidlice, zdvih 130 mm
  • zadní odpružení: Plně stavitelné s progresivní charakteristikou Sachs monoshock, hliníkové jednostranná kyvná vidlice
  • přední brzda: 2 x 320 mm, Brembo Monobloc M4.32, 4-pistkové radiální třmeny, Bosch ABS
  • zadní brzda: 245mm disk, 2 pístkový třmen, Bosch ABS
  • pneu přední: 120/70 - ZR17
  • pneu zadní: 180/55 - ZR17
  • rozvor: 1478 mm
  • výška sedla: 810 mm
  • objem nádrže: 16 l
  • pohotovostní hmotnost: 210 kg
  • cena: 13 290 EUR (cca 360 tisíc korun)
Autoři:
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek

25. května 2024

Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit

28. května 2024

Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...

Espézetky máte jen půjčené od státu. Upravením či zakrytím riskujete řidičák

28. května 2024

I ti, kteří nesouhlasí s EU a dávají to najevo přeškrtnutím nebo přelepením unijního znaku na...

Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit

28. května 2024

Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...

Ušetřete na povinném ručení, srovnávejte. Pojištění na dědečka má svá úskalí

28. května 2024

Premium Povinné ručení musí mít každé auto, které má přidělenou registrační značku. Ceny se mohou lišit...

Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai

27. května 2024

Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Milan Hein odhalil neshody mezi Simonou Postlerovou a její matkou

Smrt herečky Simony Postlerové (†59) byla ranou pro celou její rodinu. Na parte ale chybělo jméno hereččiny matky Jany...

Hoši, nádhera, děkují celebrity za hokejové zlato. Pokáč baví vítěze písničkou

Česká hokejová reprezentace získala po čtrnácti letech zlato na mistrovství světa. Obrovský úspěch nadchl nejen...

Zavřela jsem vagínu a už neotevřu. Když ženy žijí bez sexu a nechybí jim

Premium Stále častěji se můžeme dočíst, že lidstvo se nevěnuje své základní, přirozené potřebě – sexu. Nastupující generace...