Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Čajové bary v obchodních centrech táhnou. Bubliny míří za hranice

  10:09
Koncept čajových barů v českých obchodních centrech je čím dál oblíbenější. Například britská značka Bubbleology, která v České republice působí, se v příštích letech chystá dobýt i další země střední Evropy. Největší výzvou bude podle podnikatele Luboše Bojanovského Polsko.

Čaje Bubbleology | foto: Bubbleology

Patří k nejrychleji rostoucím řetězcům v Česku vůbec. Britská značka Bubbleology, kterou v Česku opečovává podnikatel Luboš Bojanovský, letos jen v Česku otevřela a ještě otevře nejméně šest nových poboček a tržby by letos měly přerůst 200 milionů korun. Podobným tempem bují také na Slovensku. Za několik týdnů navíc přibude také Maďarsko.

Módní vlna, která brzy opadne? „To víte, že když o tom někdo začne, tak o tom sám přemýšlím. Ale když se podívám na naše zákazníky, jak přibývají a vracejí se, jsem optimista, jsme dlouhodobý koncept čajů,“ říká Bojanovský, který v minulosti vydělal společně s jihočeským podnikatelem Jiřím Wohlmannem peníze třeba na prodeji šedého telekomunikačního operátora TMT Czech a také na obchodníkovi s energiemi Global Energy, kterého loni prodali Bohemia Energy.

Dnes ho vytěžuje výhradně britský koncept čajových barů, kde si může zákazník volit různé příchutě a vkládat do čajů různě ochucené bubliny. Dnes má celkem 41 těchto barových stánků, z toho 16 na Slovensku.

„Aktuálně expandujeme na severní Moravu. Otevřeli jsme Olomouc a teď v létě přijdou ostravská centra Futurum a Nová Karolina, o chvíli později Avion. Krom toho to vypadá, že ještě letos stihneme pražské Leťnany a Zličín,“ vyjmenovává Bojanovský letošní plány.

A to se přitom při výběru řídí dost přísnými kritérii. „Nechceme chodit do menších měst, víme, že jsme prémiová londýnská značka, která musí zůstat exkluzivní. Město musí mít buď sto tisíc obyvatel přímo, nebo vytvářet spádovou oblast, kam alespoň sto tisíc lidí pravidelně jezdí,“ vysvětluje.

I proto ho to více než do českého regionu táhne za hranice. Zahajuje tažení do Maďarska, kde chce ještě letos stihnout tři prodejní místa, z toho dvě v Budapešti. A skutečně velké věci plánuje na příští rok – tehdy přijde na řadu Polsko. Tam sice licence patří někomu jinému, ale ten má problémy a jeho síť šesti obchodů má Bojanovský už příští rok převzít.

„Polsko je výzva, je to obří trh s potenciálem 30 až 40 barů. Jsou tam moc pěkná obchodní centra, často uprostřed měst. Bude tam potřeba skutečný kobercový nálet, více obchodních týmů, abychom zemi pokryli co nejrychleji. Zatímco Maďarsko utáhneme z vlastních zdrojů a bankovním financováním zásob, v případě Polska uvažujeme o kombinaci více zdrojů, případně o nějakém investorském klubu,“ naznačuje.

V roce 2018 pak přijde Rakousko, na které Bojanovský také drží licenci od britské centrály, možná Německo a v úvahách má také třeba Chorvatsko či Španělsko.

Sám přiznává, že od léta 2012, kdy spustili vůbec první pobočku, to rozhodně nebyly jen lehké roky. Byly prý momenty, kdy si celý projekt sáhl na dno. „Myslím, že až teď přicházejí ty skutečně pěkné časy, ale měli jsme opravdu i těžká období. Zejména silný dolar nám hodně komplikoval život, protože všechny vstupy máme právě v americké měně,“ poukazuje na hlavní příkoří.

Ale vloni se projekt dostal v Česku poprvé do zisku slušných šesti milionů korun čistého při tržbách asi 130 milionů. Tržby vyrostly meziročně o třetinu. Letos Bojanovský očekává ještě divočejší růst tržeb, na více než 200 milionů v Česku, k tomu Slovensko utrží dle prognóz dalších v přepočtu 130 milionů korun. Firma vyrostla také personálně, dnes zaměstnává asi 300 lidí, z toho 30 na centrále, zbytek na pobočkách.

Ani Bojanovského pochopitelně nepotěšilo rozhodnutí Britů odejít z EU, neboť Londýn, kde sídlí majitelé značky, je pro jeho podnikání ve střední Evropě klíčovým partnerem, aktuálně obavy z negativních dopadů ale nemá. „Myslím, že dva roky se bude řešit, jak to udělat, do té doby budou třeba další referenda. Co se týče měnových kurzů, to není vůbec problém, neboť všechno nakupujeme v dolarech,“ vysvětluje Bojanovský, který dříve projekt pro investora Wohlmanna řídil, dnes už je jeho společníkem s bezmála polovičním akciovým podílem.

Bubbleology těží zejména z on-line marketingu, má obrovskou komunitu na Facebooku se 140 tisíci „sledovači“, spolupracuje na akcích s předními českými tvůrci na Youtube i známými celebritami. I když značka boduje hlavně u mladé generace, Bojanovský říká, že jí na chuť přichází už i starší zákazníci.

„37 procent našich zákazníků jsou dnes lidé starší 25 let, roste také klientela 35+, na které cílíme různými speciálními edicemi jako fit nápoje či nápoj kombinující čaj a kávu,“ popisuje podnikatel.

Na trhu mu konkurují kromě asijských čajových barů tuzemští konkurenti BubbleMania a Tapi Tea, které však stále výrazně za britskou značkou zaostávají, navíc se mnohdy zaměřují na jiné regiony.

  • Nejčtenější

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

22. května 2024

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo...

Zelení navrhují soupis majetku a daň z bohatství. Vtip, reagují ekonomové

23. května 2024  14:25

Strana zelených přišla před volbami do Evropského parlamentu s návrhem, jak alespoň částečně...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Smrt v oblacích. Let do Singapuru má po silných turbulencích jednu oběť

21. května 2024  14:37,  aktualizováno  15:23

Třiasedmdesátiletý Brit zemřel a dalších třicet lidí se zranilo při silných turbulencích, které...

Solidarita se nekoná. Německo od léta zvýší přirážku za tranzit plynu

24. května 2024

Kontroverzní přirážka za tranzit plynu z Německa se od července zvýší. Poplatek prodražující...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Vlakem 200 km/h na českých kolejích. Jak to cestující pocítí v jízdních řádech

27. května 2024

Premium Na začátku měsíce oznámilo ministerstvo dopravy, že na čtyřech úsecích tratí prověřuje možnost...

Čínské úřady mažou profily bohatých influencerů. Jejich majetek bil do očí

28. května 2024  11:34

Z čínských sociálních sítí mizí bohatí influenceři. Jejich příspěvky jsou podle úřadů příliš...

Bez gigafactory je Česko bílé místo na mapě Evropy, říká expert na investice

28. května 2024

Premium Každé investiční prostředí má nějaké mouchy. „Nicméně Česko má nejpřísnější pobídky v regionu,“...

Dřevěné pelety jsou nejlevnější za poslední dva roky. Níž už cena nepůjde

28. května 2024

Ceny dřevěných pelet jsou nejnižší za poslední dva roky. Suroviny je dost, zájmu málo a navrch mají...

Eurostar zpřísňuje hraniční kontroly. Vlaky zpožděné nebudou, slibuje dopravce

27. května 2024

Od 6. října se zásadně změní hraniční procedury, které se dotknou cestujících vlaků Eurostar...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Milan Hein odhalil neshody mezi Simonou Postlerovou a její matkou

Smrt herečky Simony Postlerové (†59) byla ranou pro celou její rodinu. Na parte ale chybělo jméno hereččiny matky Jany...

Hoši, nádhera, děkují celebrity za hokejové zlato. Pokáč baví vítěze písničkou

Česká hokejová reprezentace získala po čtrnácti letech zlato na mistrovství světa. Obrovský úspěch nadchl nejen...

Zavřela jsem vagínu a už neotevřu. Když ženy žijí bez sexu a nechybí jim

Premium Stále častěji se můžeme dočíst, že lidstvo se nevěnuje své základní, přirozené potřebě – sexu. Nastupující generace...