Vyplývá to z dat Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) o prodejích dálničních kupónů za listopad, prosinec a leden, tedy tradičně nejsilnější období roku, kdy si lidé známky kupují.
Za tři měsíce si lidé koupili celkem 1,317 milionu ročních známek, což je meziroční nárůst o téměř desetinu, v absolutním vyjádření o 114 tisíc kusů. Se započítáním desetidenních a měsíčních kupónů za ně lidé utratili 2,044 miliardy korun.
Podle šéfa SFDI Zbyňka Hořelici jde nejen o největší hodnotu prodaných známek za tyto tři měsíce, ale současně i největší nárůst za poslední tři roky.
Důvodem je především ekonomické oživení, lidé více cestují. Stát loni zásadně nerozšiřoval počty zpoplatněných úseků, naopak některé silnice ze seznamu úseků s povinnou dálniční známkou loni vypadly.
Řidiči podle statistik Celní správy navíc loni méně podváděli a nejezdili tak často bez platné známky. Celníci loni chytili bez známky 24 203 řidičů, o tři tisíce méně než před rokem. Celkem dostali pokuty ve výši 22 milionů korun.