Nejenže zmizí předměty určené výhradně pro PvP, ale i samotná výbava sehraje jen malou roli. Ačkoliv lepší výbava i nadále pomůže, síla postavy bude vycházet především z individuálních hodnot, které vývojáři stanoví pro každé povolání a specializaci zvlášť. Výhodou by mělo být snadné vyvažování postav.
Honbu za lepší výbavou nahradí nový systém, v němž si hráči postupně zpřístupňují nové talenty, určené výhradně pro PvP. V okamžiku, kdy dosáhnou maximální úrovně PvP talentů, mohou celý proces resetovat a zopakovat. Získají tím body prestiže a přístup ke kosmetickým odměnám.
Výbavu opět půjde získávat prostřednictvím PvP, ale ne tak snadno jako dnes. Vývojáři také říkají, že kvůli nejvhodnější výbavě pro PvP nebude třeba raidovat. V PvP také nebudou fungovat také některé prvky související s vylepšováním postavy, například trinkety, enchanty a set-bonusy.
Informace prozradil v rozhovoru Brian Holinka, který ve studiu Blizzard zastává pozici senior PvP designera.