Pětistovky se kvůli bezpečnostním kritériím v Brně nejely.
Toni Mang přijížděl do Brna jako jasný favorit a svoji roli také naplnil. V obou závodech, ve kterých startoval, zvítězil s výrazným náskokem, byť si jej musel v obou případech vybojovat.
Výročí Velké cenyVelká cena letos na Masarykově okruhu v Brně oslaví padesáté narozeniny. V pravidelném fotoseriálu se nyní můžete podívat na unikátní fotografie momentů, které vyhlášený podnik v uplynulém půlstoletí doprovázely. Dlouhá léta je trpělivě zpracovával Zdeněk Zavřel. |
Nutno říci, že Mang měl z Brna vždy respekt.
„Brněnský okruh patří mezi nejnáročnější. Má několik rychlých úseků, na nichž je možno využít plný výkon stroje. Současně ovšem vyžaduje i dokonalou technickou vyzrálost jezdce, zejména v sérii zatáček mezi pátým a osmým kilometrem (tedy ve stoupání do Kohoutovic – pozn. red). Za deště může být velmi nepříjemný,“ přemítal Mang po dotazu novinářů.
Ve dvěstěpadesátkách Mang do Brna přijížděl jako jasný mistr světa, ve třistapadesátkách byl mimo hru o titul.
V Brně ale zajel, jakoby mu patřily tituly oba. Ve dvěstěpadesátkách Mangovi nevyšel start, během tří kol se však ze středu startovního pole propracoval do vedení a Korku Ballingtonovi nedal šanci.
Tu neměl ani Jon Ekerold, který se zpočátku pral s Mangem o prvenství v závodě do 350 ccm.
Brno si určitě dobře zapamatoval i Angelo Nieto.
Španěl usiloval v sezoně 1980 už o desátý titul v kariéře, ovšem jeho motorka nevydržela svižné tempo závodu a legenda „dvác“ musela odstoupit.
Jeho největšímu sokovi – Italu Bianchimu – už jen stačilo pohlídat si páté místo, díky kterému získal mistrovský titul.