Rosberg vyhrál třetí ze čtyř posledních závodů a snížil ztrátu na Hamiltona na deset bodů. Trvá nadvláda Mercedesu, který v osmém závodě sezony zaznamenal pátý týmový double. Rosberg ani Hamilton ještě letos nechyběli na stupních vítězů.
Navzdory očekávanému útoku jezdců Ferrari neměl mistrovský Mercedes na rakouském Red Bull Ringu konkurenci. Od prvních metrů bylo zřejmé, že si to o vítězství mezi sebou rozdají pouze Lewis Hamilton a Nico Rosberg.
A právě v prvních metrech se rozhodovalo o vítězství. Lewis Hamilton neměl po zhasnutí červených světel ideální odpich, lehce zaváhal a to Rosbergovi stačilo, aby se v úvodní zatáčce dostal do vedení. Britský úřadující mistr světa neměl navzdory viditelné snaze šanci na první místo se vrátit, ve zcela vyrovnaných strojích se nenáviděnému kolegovi z týmu ani nepřiblížil.
O zápletku se postaraly snad jen zastávky v boxech v polovině závodu. Výměna Rosbergových pneumatik byla bezproblémová, Hamiltonův pitstop byl až do jeho odjezdu od mechaniků také v pořádku, jenže mistr světa pak přejel vymezující bílou čáru a byl potrestán pětisekundovou penalizací. Beztak už ale Rosbergovu pozici neohrozil.
Nico Rosberg, který obhájil ve Spielbergu vítězství, rozdával na stupních vítězů úsměvy na všechny strany. Jak by také ne, ačkoliv to v jednu chvíli vypadalo téměř beznadějně, nyní ztrácí na první místo celkového pořadí mistrovství světa pouze deset bodů.
„Na startu to klouzalo, ale mě se povedlo se vším se vypořádat. Měl jsem trochu štěstí, že jsem se dostal do vedení. Potom už to bylo pouze o tom držet rychlost a dojet do cíle. V Rakousku to je skvělá trať a jelo se mi dobře, rád bych tento víkend příště zopakoval. Nakonec to bylo těsné, odcházely mi gumy. Ale vydržely přesně do cíle,“ komentoval průběh závodu německý jezdec.
Zklamaný Lewis Hamilton moc nemluvil. O titul bude muset ještě hodně bojovat. „Celkem se mi dařilo, ale bohužel Nico byl dnes rychlejší. Nevadí, příště se zase mohou karty obrátit,“ řekl Brit.
Závod jsme sledovali minutu po minutě |
Zkušený Felipe Massa se v závěru závodu musel vypořádat s útoky čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela. Ten se za pomoci systému otevřeného zadního křídla DRS pokoušel dostat vpřed, nicméně Massa nechyboval. A v tomto případě se na rakouském okruhu předjíždět moc nedá.
„Fanoušci tady jsou skvělí, závod se mi povedl a hlavně se nám na konci podařilo udržet Sebastiana za zadním křídlem. Byl asi tak o desetinu na kolo rychlejší než já, ale naštěstí jsem zachoval chladnou hlavu, využil svých zkušeností a dokončil na třetím místě. Jsem za to nesmírně šťastný, i když samozřejmě děkovat můžu hlavně chybě týmu Ferrari v boxech,“ sdělil Massa, který se stal po Vettelovi, Räikkönenovi a týmovém kolegovi Valtterim Bottasovi čtvrtým jezdcem, který v této sezoně dělal na stupních vítězů společnost pilotům Mercedesu.
Bývalý dlouholetý závodník Ferrari ani nevěděl, co přesně ho vyneslo na stupně vítězů. „Nevím, k čemu u nich došlo. A byl jsem hodně překvapený, když se Sebastian vrátil na dráhu až za mnou. Musím se na to podívat po závodě,“ vysvětloval Massa.
Vettel byl překvapivě nejrychlejší v pátečním tréninkovém dnu a ovládl i dopolední třetí tréninkové jízdy. V kvalifikaci však na dominantní mercedesy nestačil. Stejně jako v závodě. A nakonec nečekaně nestačil ani na jednoho z jezdců Williamsu.
Mechanikovi Ferrari se nedařilo při jediném zastavení v boxech utáhnout zadní kolo na monopostu Sebastiana Vettela. V italské stáji se to jistě bude řešit. Už proto, že po vynikajícím úvodu sezony, kdy rudé vozy útočily na mistrovské mercedesy, přišel výkonnostní pokles. Ferrari již podruhé za sebou prohrálo s Williamsem.
Ani bod pro maranellské nezískal Kimi Räikkönen. K nehodě došlo hned po startu. Fin dostal smyk, auto mu trochu podivně sklouzlo na dráze doleva a vzalo s sebou vůz McLaren Fernanda Alonsa, který se na něj tlačil zezadu. Pohled to byl celkem zajímavý, protože havárie vypadala nebezpečně. McLaren po nárazu vylétl do vzduchu a přistál na kapotě Ferrari. Být to o pár decimetrů dál, má ho Kimi Räikkönen na hlavě. Na trať musel bezpečnostní vůz, který závod pozastavil až do konce šestého kola. Nehoda se obešla bez zranění.
„Nevím, co se stalo, auto najednou táhlo vlevo,“ vysvětlil při odchodu do boxů krátce Kimi Räikkönen. Je tady jasné, že první a poslední výjezd safety car v závodě zavinil buď Fin nebo technická závada jeho vozu Ferrari.
Alonso nedokončil už čtvrtý závod za sebou a pátý v sezoně, jednou vůbec nestartoval kvůli otřesu mozku a ve zbylých dvou skončil dvanáctý a jedenáctý. Bilance dvojnásobného mistra světa po přestupu do McLarenu tak zůstává nadále tristní, ještě nebodoval. Přesto dál říká, že je šťastný, ve Ferrari už prý postrádal motivaci. A je pravdou, že v McLarenu se toho dá ještě hodně zlepšovat, motory Honda stále nejsou v takovém stavu, aby vydržely až do konce závodu. Podařilo se to pouze Buttonovi v Monaku, kde na ně nejsou díky nízkým rychlostem kladeny takové nároky.
Dalším závodem sezony F1 je Velká cena Británie, jede se za 14 dní na Silverstonu.
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1h30:16.930 min. |
---|---|---|---|
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | +8.800 vt. |
3. | Felipe Massa | Williams | +17.573 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | +18.181 |
5. | Valtteri Bottas | Williams | +53.604 |
6. | Nico Hülkenberg | Force India | +1:04.075 |
7. | Pastor Maldonado | Lotus | +1 kolo |
8. | Max Verstappen | Toro Rosso | +1 kolo |
9. | Sergio Pérez | Force India | +1 kolo |
10. | Daniel Ricciardo | Red Bull | +1 kolo |
11. | Felipe Nasr | Sauber | +1 kolo |
12. | Daniil Kvjat | Red Bull | +1 kolo |
13. | Marcus Ericsson | Sauber | +1 kolo |
14. | Roberto Merhi | Marussia | +3 kola |
15. | Romain Grosjean | Lotus | DNF - 35 kol |
16. | Carlos Sainz | Toro Rosso | DNF - 35 kol |
17. | Jenson Button | McLaren | DNF 8 - kol |
18. | Will Stevens | Marussia | DNF 1 - kolo |
19. | Fernando Alonso | McLaren | DNF - 0 kol |
20. | Kimi Räikkönen | Ferrari | DNF - 0 kol |
1. | Lewis Hamilton | 169 |
---|---|---|
2. | Nico Rosberg | 159 |
3. | Sebastian Vettel | 120 |
4. | Kimi Räikkönen | 72 |
5. | Valtteri Bottas | 67 |
6. | Felipe Massa | 62 |
7. | Daniel Ricciardo | 36 |
8. | Daniil Kvjat | 19 |
9. | Nico Hülkenberg | 18 |
10. | Romain Grosjean | 17 |
11. | Felipe Nasr | 16 |
12. | Sergio Pérez | 13 |
13. | Pastor Maldonado | 12 |
14. | Max Verstappen | 10 |
15. | Carlos Sainz | 9 |
16. | Marcus Ericsson | 5 |
17. | Jenson Button | 4 |
18. | Fernando Alonso | 0 |
19. | Roberto Merhi | 0 |
20. | Will Stevens | 0 |
1. | Mercedes | 328 |
---|---|---|
2. | Ferrari | 192 |
3. | Williams/Mercedes | 129 |
4. | Red Bull/Renault | 55 |
5. | Force India/Mercedes | 31 |
6. | Lotus/Mercedes | 29 |
7. | Sauber/Ferrari | 21 |
8. | Toro Rosso/Renault | 19 |
9. | McLaren/Honda | 4 |
10. | Marussia/Ferrari | 0 |