„První informace z černé skříňky ukazují, že pilot v kabině letadla nastavil autopilota na sestup do výšky sto stop nad zemí,“ uvedl v prohlášení francouzský Úřad pro bezpečnost civilního letectví (BEA). Poté Lubitz ještě několikrát přenastavil autopilota, aby zvýšil rychlost letadla.
Druhou černou skříňku našli vyšetřovatelé ve čtvrtek. Druhá černá skříňka, označovaná také jako zapisovač letových údajů (Flight Data Recorder - FDR), zaznamenává data o průběhu letu. Dokáže pojmout 25 hodin záznamů o rychlosti, výšce a poloze letu, o chodu motorů, o pohybech řídicích pák a ploch a další údaje (více o černých skříňkách najdete zde).
Analýza první skříňky ukázala, že pád letounu typu A320 společnosti Germanwings nejspíš způsobil druhý pilot Lubitz. Nevpustil podle francouzské prokuratury kapitána do pilotní kabiny a stroj navedl na kurz, který skončil nárazem do horského masivu.
Následné vyšetřování ukázalo pravděpodobné psychické problémy mladého druhého pilota. Ve čtvrtek vyšetřovatelé oznámili, že Lubitz si na internetu hledal data o zabezpečení dveří pilotní kabiny.
Letoun Germanwings se zřítil 24. března během cesty ze španělské Barcelony do německého Düsseldorfu. Na palubě bylo 144 cestujících a šest členů posádky. Pátrací týmy už na místě nehody nalezly vzorky DNA všech obětí.