Microsoft nakupoval
Microsoft koupil švédské studio Mojang, které proslulo hrou Minecraft, za 2,5 miliardy dolarů, tedy za více než 53 miliard korun. Mojang s Microsoftem úzce spolupracoval už od roku 2012.
Phil Spencer, šéf herní divize Xbox, v oficiálním vyjádření Microsoftu ubezpečuje, že hru budou podporovat na všech platformách. Co se budoucnosti týče, Microsoft by rád zužitkoval svoje investice do technologie cloudu. Zmiňuje bohatší a rychlejší prostředí herního světa a mocnější vývojářské nástroje.
Zakladatel studia Markus Persson na svém blogu reagoval, že po finalizaci dohody opustí Mojang. Věnovat se bude menším projektům a experimentům. Mojang dále opustí další dva spoluzakladatelé Carl Manneh a Jakob Porser.
„Nejsem podnikatel. Nejsem CEO. Jsem nerdy-programátor, který rád vyjadřuje svoje názory na Twitteru,“ napsal Persson. Svůj příspěvek ukončil prohlášením, že to není o penězích, ale o zachování duševního zdraví (číst podrobnosti).
Grand Theft Auto 5 - na PC až v lednu
PC verze městské akce Grand Theft Auto 5 vyjde 27. ledna, potvrdilo studio Rockstar. Majitelé konzolí Xbox One a PlayStation 4 si zahrají dříve, konkrétně 18. listopadu.
Grand Theft Auto 5 - obrázky pocházejí z PlayStation 4 verze, která vyjde 18. listopadu.
Všechny tři verze počítají s vylepšenou grafickou i technickou stránkou. Tvůrci slibují vyšší rozlišení, větší dohled, hustší dopravu, nové zbraně, dopravní prostředky, více zeleně i další aktivity. V rádiu uslyšíme více než sto nových písniček (číst podrobnosti).
Simulátor kozy už i na mobilech
Goat Simulator je k dispozici zhruba za 120 korun pro Android i iOS a vývojáři slibují: "Zahrnuli jsme všechny chyby z PC verze".
Celý projekt přitom údajně začal jako žert. Vývojáři pro prototyp nové hry využili kozu, která byla pouze testovacím modelem a pozitivní ohlas internetu vedl k tvorbě skutečně hry.
Češi kutí akční hru inspirovanou Čapkem
V připravovaném projektu Future Factory od českého týmu Fun 2 Robots se továrna budoucnosti změní v arénu, kde člověk bojuje o přežití. Nemůže vyhrát, záleží jen na tom, jak dlouho vydrží.
"Future Factory je v první řadě akční shora viděná roguelike (co je roguelike?) střílečka, ale i ta může mít zajímavé tématické zasazení. Není zde rozhodně místo nějak plnohodnotně převyprávět Čapka a ani se o to nesnažíme. Pouze se inspirujeme odkazy zajímavých děl, převážně R.U.R., a snažíme se na hráče dýchat Čapkovskou atmosférou," řekl Bonuswebu Vladimír Geršl, CEO a hlavní designér Fun 2 Robots (číst podrobnosti).
První záběry z Torment: Tides of Numenera
Planescape Torment dodnes řada lidí hodnotí jako vůbec nejlepší hru na hrdiny. Přesto však tradiční vydavatelství neměla zájem o vznik jejího pokračování, což umožnilo teprve až komunitní financování.
Duchovní následovník pojmenovaný Torment: Tides of Numenera sice nezískal oficiální licenci, vytváří ho však někteří z autorů původní hry a má vycházet z řady obdobných konceptů. Ostatně mrkněte na video.