V GODUS hráč získá božské schopnosti. Například formovat krajinu.

V GODUS hráč získá božské schopnosti. Například formovat krajinu.

Jakým budete bohem? V Godus můžete být tyran i mesiáš

  • 14
Koncept hry GODUS zní výtečně, čelí však jedné citelné komplikaci. Tou je její návrhář Peter Molyneux, který pro každou hru plánuje grandiózní principy a mnoho z nich pak nerealizuje. Řada z jeho her přitom nebyla špatná, ale Peter pro ně zkrátka jen vytvořil zcela nerealistická očekávání.

Veškeré informace o jeho nové hře GODUS je tak třeba brát s rezervou. Nový projekt popisuje jako titul s rozsahem Populous, propracovaným stavěním i síťovou akcí Dungeon Keeperu a intuitivním ovládáním i inovacemi Black & White. Tedy jako směsici her, které pomáhal vyvinout.

GODUS by tedy měl být variací božské hry, tedy žánru, kterému Molyneux položil základy a nyní by ho rád inovoval.

Začínáte s dvojicí postav, které buší do kamene uprostřed rozlehlé krajiny. Zapomenout můžete na výukový mód či vedení za ručičku. Titul objevujete stejně jako za starých časů, tedy experimentováním. Po několika minutách tak získáte základní představu o možnostech a omezeních vašich božských schopností.

GODUS

Hru zafinancovala komunita

Peníze na vývoj autoři sháněli prostřednictvím serveru Kickstarter. Herní komunitu žádali celkem o 450 tisíc liber, tedy zhruba 13,5 milionu korun. Nakonec však vybrali téměř 15,8 milionu (čtěte více).

Formovat můžete například krajinu, čímž ovlivníte ekologii daného místa. Můžete třeba vykácet les či vytvořit pobřeží, a ovlivnit tak přítok vody. Tím následně ovlivňujete životy vašich človíčků. Jejich počet se pomalu rozrůstá, a vzniká tak váš vlastní národ.

Dopad některých hráčových kroků se však projeví teprve až v dlouhodobějším horizontu a právě to má být důležitou motivací ke hraní.

Svůj národ provedete dobou kamennou, bronzovou i prvními cestami do vesmíru. Vývoj to však bude pomalý. Molyneux očekává, že to potrvá mnoho dnů, týdnů a možná i měsíců.

GODUS

Titul však má být atraktivní i svou propojeností. Všichni lidé budou hrát on-line, v jednom rozlehlém světě. Každý však začne na jiném konci virtuální planety, která má být stejně rozlehlá jako Jupiter. Prozkoumat ji celou by tak jednomu hráči údajně zabralo tisíce let. Molyneux prý chce překonat maximální rozsah světů v titulu Minecraft.

Pokud však na jiného hráče narazíte, můžete ho vyzvat na souboj, který probíhá jako klasická strategická hra. Předem si však můžete zvolit, jak velkou část populace pro souboj využijete. Pokud například vyšlete moderně vyzbrojené vojáky a protivník bude ještě v době kamenné, může stačit jen menší jednotka. Za vítězství pak získáte kořist, která pomůže dalšímu rozvoji vaší civilizace.

Souboje nicméně nebudou povinné a hráči se s ostatními uživateli mohou setkávat v míru. Molyneux sám očekává, že eventuálně ve hře války nebudou. Lidé jsou prý příliš hodní na to, aby se válčilo.

Zajímavé nicméně bude, jak se virtuální planeta rozvine. Bude se potýkat se stejnými problémy jako Země? Bude znečištěná a budou se to lidé snažit omezovat? Bude zpustošená válkami, či lidé vytvoří utopický svět?

První soudy bude možné vynést po 13. září, kdy bude betaverze hry dostupná prostřednictvím digitální distribuce Steam. Pokud jste však titul nepodpořili prostřednictvím komunitního financování Kickstarter, budete muset zaplatit okolo 20 eur, tedy zhruba 500 korun. Hra bude dostupná pro PC i Mac a v budoucnu jsou v plánu i verze pro tablety a mobilní telefony.


Témata: Steam