Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Česká premiéra na festivalu rychlosti: supersport s výkonem tisíc koní

Innotech je i přes svůj nečesky znějící název firma z Jaroměře. Specializuje se na úpravy aut a motorek a před lety se blýskla přestavbami legendárního amerického sporťáku Chevrolet Corvette. Po letech postavil tým Zdeňka Mrkvici další supersport, extrémní aspiron.
Innotech Aspiron

Innotech Aspiron | foto: Innotech

Na corvettu ovšem Innotech nezanevřel. Ten legendární sporťák, který právě v těchto dnech slaví šedesáté výročí, posloužil aspoň jako dárce osmiválcového motoru.

"Světová premiéra vozu Innotech Aspiron se uskuteční na Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu příští týden na stánku číslo 308," pochlubil se pro iDNES.cz majitel firmy Zdeněk Mrkvica.

Je to velká událost. Goodwoodské defilé sportovních aut je jednou z nejslavnějších akcí svého druhu. Letos se koná od 11. do 14. července. Pikantní je, že aspiron nebude jedinou světovou premiérou v Goodwoodu českého původu. Už dříve oficiálně oznámila i mladoboleslavská značka, že tam v plné parádě představí novou Škodu Octavii RS.

Innotech Aspiron

Innotech postavil aspiron jako nekompromisní supersport pro jízdu na okruzích. Je to oranžová raketa na kolech, do které potřebujete helmu a bojovné srdce. Od začátku ho stavěli jako nekompromisní závodní auto. 

"Aspiron nabízí v kategorii okruhových supersportů výjimečnou kombinaci prvotřídní techniky, atraktivních tvarů a extrémních rychlostí při rozumných cenách a nízkých provozních a servisních nákladech," slibuje Innotech.

"S vnějšími rozměry  4 850 × 2 050 × 1 100 mm a rozvorem 2 745 mm Aspiron patří k velkým autům. Má podvozkovou platformu podobnou jako prototypy pro Le Mans, ale jeho hmotnost se podařilo udržet na velmi nízké úrovni asi 760 - 860 kg podle motorů a výbavy," popisují tvůrci. Nízkou hmotnost obstaralo rozsáhlé použití hliníku a karbonu.

Aspiron má otevřenou karoserii bez dveří a bez oken s robustním ochranným rámem nad hlavami posádky jako v čistokrevné formuli. Však má také závodní homologaci FIA. Velká karbonová křídla vpředu a vzadu jsou nastavitelná, aby zajistila dostatek přítlaku.

Dvoumístný kokpit je obložený karbonem a má karbonová posuvná sedadla, nechybí šestibodové závodní pásy a pro urostlé řidiče i stavitelné pedály. Nechybí multifunkční závodní počítač, který zobrazuje údaje o motoru a vozidle, zaznamenává časy na odjetá kola a další údaje.

Základem je pevný prostorový trubkový rám s centrálním bezpečným umístěním nádrže paliva. Zavěšení všech kol na dlouhých trojúhelníkových ramenech s nastavitelnými tlumiči je stejné jako u okruhových závodních vozů.

Aspiron používá osmiválcové motory od Chevroletu s objemy od 6,2 do 7 litrů (nepřeplňované LS3 - LS7 - LT1, nebo kompresorové LSA - LS9, buď sériové, nebo upravené s vyššími výkony).

Výkony mají podle provedení asi 500 až 800 koní. Zakázkový motor LS9 upravený na spalování bioetanolu E85 má výkon asi 1000 koní. Sílu přenáší na zadní kola manuální šestistupňová převodovka Ricardo se samosvorným diferenciálem.

První postavený aspiron, který vyráží na zkušenou do Goodwoodu, pohání atmosferický sedmilitrový osmiválec se závodním suchým mazáním o maximálním výkonu 700 koní (při 6 900 ot/min) a vrcholovém kroutícím momentu 800 Nm (při 5 500 ot/min). Už při 2 500 otáčkách má motor 545 Nm kroutícího momentu.

Na výběr jsou i konfigurace brzd: kotouče průměru 355 až 380 mm se šesti, nebo osmi pístkovými kovanými třmeny, se závodními brzdovými destičkami a s možností regulace brzdného účinku za jízdy.

Aspiron jezdí v základní verzi na italských kolech O.Z. Racing 8.5 × 18 vepředu a 12 × 18 vzadu se silničními pneumatikami o rozměrech 245/40 R18 vpředu a 335/30 R18 vzadu. Náročnější zákazníci mohou zvolit třeba silniční polosliky, nebo závodní sliky.

"Každý aspiron se staví pro konkrétního zákazníka, kterému výrobce splní různá individuální přání jak z hlediska výkonů, tak z hlediska výbavy. Připravují se malé limitované série vozů vybraných specifikací," slibuje Mrkvica.

Kromě náhradních dílů, údržby a oprav nabízí Innotech i závodní servis na okruzích. Základní cena Innotechu Aspiron je 2,9 milionu korun bez DPH. Takový má 500 koní, nejdražší je osmisetkoňový za čtyři miliony. Tisícikoňová bestie cenovku zatím nemá.

Innotech Mysterro

Jaroměřská firma postavila první supersport už v polovině devadesátých let. Byl to otevřený Innotech Mysterro. Opět s motorem z corvetty a karoserií od slavného českého designéra Václava Krále. Ale supersport se sebevědomou pětimilionovou cenovkou moc zákazníků mezi bohatými Američany a rozhazovačnými arabskými šejky nenašel, a tak upadl v zapomnění.

Innotech Aspiron, Chevrolet Corvette v úpravě od Innotechu a úplně první kreace...
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek

25. května 2024

Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...

Espézetky máte jen půjčené od státu. Upravením či zakrytím riskujete řidičák

28. května 2024

I ti, kteří nesouhlasí s EU a dávají to najevo přeškrtnutím nebo přelepením unijního znaku na...

Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit

28. května 2024

Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...

Ušetřete na povinném ručení, srovnávejte. Pojištění na dědečka má svá úskalí

28. května 2024

Premium Povinné ručení musí mít každé auto, které má přidělenou registrační značku. Ceny se mohou lišit...

Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai

27. května 2024

Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Milan Hein odhalil neshody mezi Simonou Postlerovou a její matkou

Smrt herečky Simony Postlerové (†59) byla ranou pro celou její rodinu. Na parte ale chybělo jméno hereččiny matky Jany...

Hoši, nádhera, děkují celebrity za hokejové zlato. Pokáč baví vítěze písničkou

Česká hokejová reprezentace získala po čtrnácti letech zlato na mistrovství světa. Obrovský úspěch nadchl nejen...

Zavřela jsem vagínu a už neotevřu. Když ženy žijí bez sexu a nechybí jim

Premium Stále častěji se můžeme dočíst, že lidstvo se nevěnuje své základní, přirozené potřebě – sexu. Nastupující generace...