Původně měl být podchod pod železniční tratí zprovozněn zároveň s otevřením zrekonstruovaného vestibulu metra v říjnu 2010, ale protáhla se jednání se soukromou firmou o výkupu pozemku pod objektem zkrachovalých stavebnin. Město se s ní dohodlo až na konci loňského roku.
"Jsem rád, že se podařilo splnit slib, že podchod bude letos na podzim otevřen. Vím, že stavbu brzdily problémy s objektem bývalých stavebnin a zdejší obyvatelé i cestující postrádali potřebný komfort. S novým podchodem se změní i okolí stanice Hradčanská, které bude mít po dokončení parkovou úpravu," řekl primátor Bohuslav Svoboda, který podchod slavnostně otevřel.
Podchod je široký 6 metrů, vysoký 3 metry a dlouhý 23 metrů. Nový podchod nahradil ten původní, který byl zasypán v souvislosti s výstavbou tunelu Blanka a ústil z vestibulu metra vedle dnes již zbourané budovy stavebnin.
Úprav se dočkala i komunikace na křižovatce Dejvická - Bubenečská, díky tomu se zklidnila doprava a chodci dostali víc prostoru.
"Obyvatelům Prahy 6 podchod velmi pomůže a značně jim uleví. Několik let tady museli přecházet železniční trať, což nebylo příliš bezpečné," řekla starostka Prahy 6 Marie Kousalíková.