Částečně uzavřená je proto nyní výpadovka směrem na Fryšták, která potřebovala nový povrch už delší dobu. Ten současný je plný děr a pro řidiče i auta je nebezpečný.
Opravy a uzavírkyVýpadovka ze Zlína směrem na Fryšták Oprava mostu na Januštici v ulici 2. května Výstavba křižovatky Antonínova v centru Zlína |
"Vždy položíme nový povrch ve zhruba 100 až 200 metrů dlouhém úseku jednoho pruhu a potom ve druhém. Jeden bude neustále průjezdný," vysvětlil Radek Berecka z Ředitelství silnic Zlínského kraje.
Výměna se dělá novou technologickou metodou mikrokoberce. Její výhodou je, že se po opravené cestě může jezdit už půl hodiny poté, co skončila pokládka.
Provoz na opravovaném úseku řídí semafory a je zde omezená rychlost. Silničáři vymění povrch na úseku cesty zhruba od točny trolejbusů na Vršavě po odbočku do Kostelce.
"Povrch silnice tady byl mizerný a potřeboval vyměnit. Ale stavební práce za provozu opravdu hodně brzdí," posteskl si Petr Nováček ze Zlína, který tudy denně jezdí do zaměstnání.
Most na Januštici přes místní potok se bude také rekonstruovat postupně. Jeden jízdní pruh zůstane vždy volný, i zde provoz řídí semafory. "Kvůli opravě je omezen provoz na křižovatce, která leží v těsné blízkosti mostu," poznamenal mluvčí zlínského magistrátu Zdeněk Dvořák.
Třída Tomáše Bati bude při rally průjezdná ve čtyřech pruzích
Nejzásadnější úpravy se týkají křižovatky Antonínova u bývalého svitovského areálu. Dělníci tady už několik týdnů pracují na nové křižovatce. Přestože práce potrvají do konce srpna, bude třída Tomáše Bati po dobu Barum rally průjezdná ve čtyřech pruzích. Pokud by nebyla, způsobilo by to obrovské potíže.
Do Zlína tudy budou přijíždět závodníci, týmy i diváci. Po nejfrekventovanější silnici v regionu i tak projede denně až třicet tisíc aut. Díky nové křižovatce se napojí na pořádnou silnici i svitovský areál.