Sedminásobný mistr světa už před příchodem do stáje hlásil, že rozhodně v sezoně 2010 nechce bojovat o titul, ale v nějaké ty stupně vítězů doufal. Jenže rok, kdy nemá kolikrát šanci dostat se do desítky nejlepších, ještě v kariéře nezažil. Nová role outsidera mu viditelně nesedí.
Na pomalém Hungaroringu proti všem předpokladům trápení pokračuje. Navzdory tomu, že Mercedes přivezl do Maďarska řadu nových dílů, mnoho aerodynamických vylepšení včetně nové podlahy, ztráta na konkurenci je větší, než v předchozích podnicích. Schumacher s Rosbergem ztráceli ve volných trénincích více než dvě vteřiny na nejrychlejší red bully. Zklamání bylo obrovské.
"Nezdá se, že naše auto by tady bylo obzvlášť dobré. Když se nám nedaří na rychlých tratích, jako byl Silverstone, čekali jsme v Maďarsku krok vpřed. Ale bohužel opak je pravdou," popisoval legendární šampion.
Mercedes byl před startem, sezony řazen do silné čtyřky - McLaren, Ferrari, Red Bull a Mercedes. Ačkoliv však jde vlastně o obhájce obou titulů, protože v loňské sezoně se stáj jmenovala Brawn, prohrává pravidelně také s Kubicou na Renaultu, občas dokonce nestačí ani na jezdce Williamsu.
"V Maďarsku jsme byli v pátek dokonce pomalejší, než to běžně ve volných trénincích bývá. Je to hrozné, ale stále nevíme, v čem je problém. Pokud ty důvody najdeme, můžeme s tím něco dělat. Ale takto těžko..."
Podle úřadujícího šampiona Jensona Buttona je hlavní problém v tom, že současný monopost Mercedesu byl minulou seonu stavěn pro něj. To znamená pro jezdce, který má rád lehce nedotáčivé nastavení. Tedy přesně to, které Schumacher nesnáší. Podle bývalého mistra světa s Ferrari a Benettonem je však problém hlubší.
"Kdybych věděl, v čem ty problémy jsou, tak bych je neměl," poznamenal Schumacher a dodal, že v závodě s plnou nádrží bude snad rychlost jeho vozu srovnatelnější s favority. Ale kolikrát jsme už toto letos slyšeli?