Precizní aerodynamika, špičkové materiály, které pomáhají udržet hmotnost na hodnotě 1 490 kilogramů, vidlicový osmiválec s výkonem 500 koní (373 kW) a dvouspojková převodovka PDK. To jsou důvody, proč může koncept 918 Spyder jet rychlostí až 320 km/h. Legendární Nordschleife na okruhu Nürburgring zvládne 918 Spyder přesně za sedm a půl minuty (je rychlejší než Carrera GT) a akcelerace na stovku mu trvá pouhé 3,2 sekundy.
K famóznímu zrychlení již ale přispívá i druhá součást pohonného ústrojí - elektromotory se sadou baterií. Elektromotory jsou dva, jeden na přední a jeden na zadní nápravě, dohromady dávají výkon 218 koní (160 kW). Kombinace osmiválce původem ze závodního vozu RS Spyder s elektrickým ústrojím znamená, že je dvousedadlový 918 Spyder plný protikladů.
Baterie mu totiž dovolí ujet až 25 kilometrů zcela bez emisí, navíc je možné vůz nabíjet přímo ze zásuvky. Spyder je tedy plnohodnotný plug-in hybrid a v plně elektrickém režimu E-Drive tak zvládne drobné pojížďky. V hybridním módu používá vůz elektromotory a spalovací motor v co nejefektivnějším režimu. Výsledkem může být kombinovaná spotřeba rovné 3 litry na 100 kilometrů. Tato hodnota zní neuvěřitelně, je totiž nižší než třeba u Toyoty Prius.
V potaz ale musíme vzít fakt, že 918 Spyder váží zhruba stejně jako prius, má podstatně lepší aerodynamiku a jeho elektromotory mají daleko vyšší výkon, což také znamená, že získají více energie při regenerativním brzdění. V neposlední řadě mají li-ion baterie vyšší kapacitu.
Dalším jízdním módem je Sport Hybrid, který klade důraz na sportovní výkony. Poslední mód Race Hybrid se soustředí na ty nejvyšší výkony a umožňuje extrémně ostrou jízdu. V takovém případě může elektrická část pohonného ústrojí fungovat podobně jako systém KERS ve formuli 1. Po stisknutí tlačítka tak mohou dodat vozu impulz k dodatečné akceleraci třeba při předjíždění. Řidič může mezi jízdními režimy libovolně přepínat. Ďábelské jízdní výkony tak může kdykoli vystřídat extrémně úsporná jízda.
O budoucím osudu konceptu 918 Spyder Porsche mlčí. Automobilka se prostřednictvím svých vedoucích představitelů donedávna dušovala, že hybridní pohon se do čistokrevných sporťáků značky určitě nedostane, protože je příliš těžký a kazí jízdní vlastnosti.
Model 918 Spyder ale tento fakt popírá. A není sám, protože v Ženevě se prezentoval i další hybridní model - závodní 911 GT3 R Hybrid, který se zúčastní 24hodinovky na Nürburgringu. Tento model používá systém příbuzný KERS ve Formuli 1. Přečtěte si o hybridní 911 GT3 R se setrvačníkem
Vzhledem k tomu, že Porsche téměř nikdy nepředstavuje koncepty nadarmo, může se stát, že se s jistou variantou 918 Spyder opravdu setkáme v sériové výrobě. Ostatně, Carrera GT se již nějakou dobu nevyrábí a Porsche tak vyklidilo pozice v nejvyšší třídě supersportů.