Nadnárodní slogan má dát prodejům vína nový impuls jak na francouzském trhu tak i v cizině. Anglické heslo má oslovit především mladé ve věku 25 až 34 let, ta podle agentury Inter Beaujolais „příznivě přijímá symboly oslav a přátelské zábavy, které jsou s tímto vínem spojeny“.
Ročník 2005 si vinaři z oblasti Beaujolais obzvlášť pochvalují. Hrozny byly prý zdravé a počasí příznivé.
„Nebylo příliš mnoho vláhy, takže bobule byly koncentrované. Barva vína je proti jiným ročníkům dost intenzivní,“ říká francouzský vinař Denis Chilliet.
Ve vůni degustátoři našli směs černých a červených plodů, v některých případech i s kořenitějším nádechem připomínajícím lékořici. Chuť má být vyvážená, kulatá a dlouhá.
V loňském roce se v oblasti Beaujolais vyrobilo celkem 1,3 milionu hektolitrů vína. Z toho se zhruba 440 tisíc hektolitrů prodalo jako mladé víno. Letos bude produkce zhruba o deset procent nižší.
Zhruba polovina mladého beaujolais se vypije ve Francii, polovina v cizině. Největšími odběrateli jsou Japonsko, Německo a USA. Pro srovnání v Japonsku se vypije ročně kolem 94 tisíc hektolitrů, v Česku asi 2000.
Podle Francouzů se víno vylisované z hroznů odrůdy gamay nejlépe hodí k předkrmům, uzeninám, plodům moře či rybím salátům.