Beaujolais Nouveau

Beaujolais Nouveau se smí otevřít až třetí listopadový čtvrtek, letos tedy 17. listopadu. | foto: Václav Pancer, MF DNES

Beaujolais Nouveau přichází. A s anglickým sloganem

  • 7
Časy se mění. I věc tak ryze francouzská jako mladé víno Beaujolais nouveau dostalo kvůli lepšímu marketingu anglický slogan. Po padesáti letech se tradiční motto "Le beaujolais nouveau est arrivé" proměnilo na "It ́s beaujolais nouveau time".

Nadnárodní slogan má dát prodejům vína nový impuls jak na francouzském trhu tak i v cizině. Anglické heslo má oslovit především mladé ve věku 25 až 34 let, ta podle agentury Inter Beaujolais „příznivě přijímá symboly oslav a přátelské zábavy, které jsou s tímto vínem spojeny“.

Ročník 2005 si vinaři z oblasti Beaujolais obzvlášť pochvalují. Hrozny byly prý zdravé a počasí příznivé.

„Nebylo příliš mnoho vláhy, takže bobule byly koncentrované. Barva vína je proti jiným ročníkům dost intenzivní,“ říká francouzský vinař Denis Chilliet.

Ve vůni degustátoři našli směs černých a červených plodů, v některých případech i s kořenitějším nádechem připomínajícím lékořici. Chuť má být vyvážená, kulatá a dlouhá.

V loňském roce se v oblasti Beaujolais vyrobilo celkem 1,3 milionu hektolitrů vína. Z toho se zhruba 440 tisíc hektolitrů prodalo jako mladé víno. Letos bude produkce zhruba o deset procent nižší.

Zhruba polovina mladého beaujolais se vypije ve Francii, polovina v cizině. Největšími odběrateli jsou Japonsko, Německo a USA. Pro srovnání v Japonsku se vypije ročně kolem 94 tisíc hektolitrů, v Česku asi 2000.

Podle Francouzů se víno vylisované z hroznů odrůdy gamay nejlépe hodí k předkrmům, uzeninám, plodům moře či rybím salátům.