"Etapa byla velmi rychlá a tím i zrádná," popsal do satelitního telefonu Tomečkův navigátor Jaromír Martinec dnešní jízdu. "Nebezpečí číhalo v mnoha dírách."
Martinec poznamenal, že se museli v rychlosti kolem 130km/hod častokrát vyhýbat dírám, o kterých předem neměli ani potuchy. "Proto jsme nejeli naplno, ale tak na devadesát procent. Když jsem viděl čas Karla Lopraise, řekl jsem si, že ten to dneska musel pořádně napálit."
V tuto chvíli, tedy kolem 21 hodin, je Tomečkova ekipa po večeři a chystá se ke spánku. Údržba závodního stroje nebyl náročná. "Kluci zalehnou za chvilku, já jdu ještě do novinářského stanu napsat e-mail pro náš web a pro české novináře," dodal Martinec, který bude s kolegy spát opět na střeše tatrovky.
Loprais po dnešku ztrácí na Čagina minutu a jednadvacet vteřin, Tomečka dělí od první pozice bezmála jedenáct minut. Pátá etapa přinesla 285 kilometrů těžkého terénu, ostrého kamení na rozbitých cestách.
Výsledky - 5. etapa (Tozeur - El Borma, 494 km, z toho 285 km speciální zkouška):
Kamiony: 1. Loprais (ČR/Tatra) 3:27:40, 2. Čagin (Rus./Kamaz) -53, 3. Kabirov (Rus./Kamaz) -6:20, 4. Tomeček (ČR/Tatra) -9:29, 5. J. de Rooy (Niz./DAF) -9:33, 6. G. de Rooy (Niz./DAF) -15:43, ... 22. Macík (ČR/LIAZ) -1.O9:52.
Celkově: 1. Čagin 4:54:50, 2. Loprais (ČR/Tatra) -1:21, 3. J. de Rooy -5:53, 4. Kabirov -8:02, 5. Tomeček -10:56, 6. G. de Rooy (Niz./DAF) -14:08, ...20. Macík (ČR/LIAZ) -1.20:59.