Podle mluvčího Českého Telecomu Vladana Crhy využilo možnosti vrátit se mezi klienty dominantního operátora pevných linek asi 1500 lidí. "Nejvíce se jich přihlásilo bezprostředně pro vyhlášení akce, pak se počty snižovaly," řekl iDNES Crha.
Počet odhlášených linek je ale daleko vyšší - zhruba šedesát tisíc. "Od té doby se nám ale přihlásilo asi dvacet tisíc nových zákazníků," upřesnil Crha.
Zákazníci, račte se vrátit
Tak dobře, vraťte se, řekl začátkem března Český Telecom a vyhlásil podle slov generálního ředitele Přemysla Klímy jakousi amnestii pro unáhlené zákazníky, kteří si kvůli únorovému zdražení paušálních poplatků zrušili pevnou telefonní linku.
Řadu lidí vedla úprava cen Telecomu ke změně svého cenového programu. Zatímco v minulém roce drtivá většina lidí zůstala u nejběžnějšího tarifu Standard, letos si přes čtyři sta tisíc lidí vybralo jiný.
Nejlevnější tarif Home Mini, určený pro málo volající s nejnižším měsíčním paušálem 190 korun, si vybralo letos 350 tisíc lidí. Program Home Internet s třináctihodinovým volným připojením k internetu za měsíční paušál 399 korun upoutal dvaadvacet tisíc lidí. Programy pro více telefonující Home Maxi a Maxi Plus si zřídilo devatenáct tisíc, respektive pět tisíc u Maxi Plus.
Ti budou měsíčně platit za více minut zdarma necelých pět nebo osm set korun.
Podle Klímy by Český Telecom pravděpodobně neměl ani přes další náklady spojené se zavedením volby operátora a přečíslováním linek už letos přistoupit k cenovým úpravám.
Telecom teď vyhodnocuje, kolik ho bude zavedení nových služeb stát. Od září však budou některé hovory levnější: po přečíslování telekomunikační sítě Telecomu bude možno volat za místní tarif v rámci jednotlivých územních celků, které jsou zhruba shodné s novými kraji.