Lavinu incidentů podle stanice Deustche Welle spustilo v lednu virální video, na kterém teenager olizuje v jednom z podniků v zemi na rotujícím pásu jídlo a láhve se sojovou omáčkou. Chování si v místních médiích rychle vysloužilo označení „suši terorismus“.
Společnost Čošimaru, která tento druh restaurací provozuje v metropoli Tokiu, nedávno uvedla, že kvůli podobným „akcím“ do konce dubna zastaví provoz pásů ve všech svých 63 provozovnách. Jídlo bude personál zákazníkům roznášet osobně. Firma tak reagovala na video z jedné ze svých poboček, na kterém mladík vkládá do nádoby se zázvorem nedopalek.
„Naši zaměstnanci nyní nosí koření a další náčiní na stůl pokaždé, když k němu usedne nová skupina hostů,“ uvedla.
Virální videa, na nichž nevychovaní zákazníci olizují společná dochucovadla, mažou pálivou pastu wasabi na kolem projíždějící jídlo nebo stříkají na suši dezinfekci, podle listu The Guardian odvětví takzvaných „rotačních restaurací“ silně zasáhla. Hodnota sektoru se podle deníku v roce 2021 odhadovala na 740 miliard jenů (121 miliard korun).
Opatření s cílem zajistit, že jídlo zvládne cestu z kuchyně ke stolu v perfektním stavu, přijala také japonská společnost Suširo. Ta bude zákazníkům, kteří si pokrm objednají pomocí zařízení s dotykovou obrazovkou, doručovat pouze prostřednictvím „expresního pruhu“, což podle ní ostatním hostům ztíží manipulaci s jídlem. Reagovala tak na úbytek zákazníků.
Japonci podléhají kouzlu mražených hotovek, v automatu koupí i kaviár |
Řetězec Kura Suši pak v minulém týdnu uvedl, že do svých provozoven umístí kamery s umělou inteligencí, které údajně dokážou detekovat „neobvyklé“ chování zákazníků, jako je sundání talíře z pásu a jeho rychlé vrácení. „Od velkého počtu zákazníků jsme slyšeli, že už nedůvěřují suši restauracím s běžícím pásem,“ uvedla společnost.