Nový úsek má spojit vyústění dokončovaného tunelu Blanka s Jižní spojkou.
"V ulici V Holešovičkách svedeme naprostou většinu aut pod zem. Pod současnou silnicí vznikne tunel se čtyřmi pruhy, na povrchu zůstane jen jeden pruh pro auta a cyklostezka. Z dnešní dálnice se tak stane opět městská třída," řekl náměstek primátora Josef Nosek.
Z tohoto tunelu auta budou pokračovat po Liberecké do Letňan a odsud na Kbelskou a Průmyslovou.
O původním plánu Blanky 2 čtěte zde |
Součástí výstavby budou také dvě mimoúrovňové křižovatky: na křížení ulic Kbelská - Kolbenova a Průmyslová - Poděbradská. Zároveň bude rozšířena Průmyslová ulice. Pokud by město začalo ihned, odhaduje Nosek, že by mohl být okruh hotový za šest let.
Výstavba vyjde podle odhadu zhruba na 6,5 miliardy - z toho bude stát tunel pod ulicí V Holešovičkách 3,2 miliardy, zmíněné křižovatky dohromady 2,7 miliardy.
Důvody, proč se město rozhodlo stopnout plánovanou Blanku 2, jsou dva. Jednak závěry posudku EIA, který zkoumá vliv staveb na životní prostředí. V něm je podmínka, že město nesmí tunel stavět dřív, než bude dokončen Pražský okruh přes Suchdol. A to vzhledem ke sporům ohledně jeho trasy hned tak nebude.
Druhým důvodem je, že po dokončení Blanky by auta zahltila ulici V Holešovičkách ještě víc než dosud. "S nadsázkou říkám, že tunel Blanka je fajn, ale má jednu chybu - nemá konec, auta z Blanky nemají kam pokračovat. To musíme řešit, jak nejrychleji to jde," řekl Nosek.
S kamerou jsme prošli tunelem Blanka
28. září 2012 |