Návrh silnice s tunely, která by měla navazovat na tunel Blanka a pokračovat přes Libeň až do Malešic, nyní posuzuje ministerstvo životního prostředí v takzvaném řízení EIA. V něm odborníci hodnotí vliv stavby na životní prostředí.
"Do pátku mohou lidé posílat své připomínky, v pondělí 17. října se pak mohou zúčastnit veřejné diskuze v hotelu Olympik. Podle našeho názoru je projekt necitlivý. Zmizí řada přechodů a pro pěší bude několik míst zcela neprůchozích," vysvětlil Vít Masare ze sdružení Auto*mat, co se jim na stavbě nelíbí.
Podle Masareho nejde o to projekt zastavit, ale upravit tak, aby byl ohleduplnější ke svému okolí. "Projekt významně zasáhne do života Prahy 8. Jedná se v podstatě o dálniční průtah vedený obytnými čtvrtěmi," řekl Jan Urban z občanského sdružení 8jinak!, které společně s Auto*Matem a sdružením Krocan proti současné podobě silnice také protestuje.
Kde zmizí průchodyPřerušeno bude pěší spojení Davídkovou ulicí k Bulovce, lidé neprojdou z Balabenky do ulice Na Žertvách a neprůchozí bude i severní podchod pod železniční tratí vedoucí podél ulice Spojovací. V severní část náměstí Na Stráži bude obří dopravní uzel. |
Kromě toho, že zmizí hned na několika místech přechody pro chodce, pak sdružením vadí, že by měly být bourány domy a že by měl být tunel vybudován dřív, než bude dokončen úsek Pražského okruhu od D1 do Běchovic.
"Nová komunikace sem pouze svede tranzitní dopravu a nic se nezlepší, pouze budou zahlceny ulice v okolí výjezdů z tunelu. Dostavba Pražského okruhu je základ a město by se mělo snažit tlačit na stát, aby jej dostavěl. Pak teprv budovat tuto komunikaci," řekl Martin Skalský z Auto*Matu.
Tunel by se měl začít podle současných plánů stavět v roce 2016. "S výstavbou úseku navazujícího na tunel Blanka začneme nejdříve v roce 2015," sdělil již dříve ředitel odboru městského investora Jiří Zlatohlávek. Celý městský okruh by pak měl být hotový v roce 2022 (o nové silnici čtěte zde).