K vystoupení došlo 30. dubna, upozornili na něj uživatelé sociální sítě X. „Praha 7. Dětský koutek. Nahá ženská hází hlínu, k tomu hraje techno. Děti se dívají. Vůbec netuším, co si o tomhle myslet,“ uvedl uživatel Ondřej Fér.
„Performance probíhala v rámci studentské akce ‚Slay the Patriarchy‘, pořádané v den, který veřejnost slaví jako ‚čarodějnice‘. Dle slov autorek bylo jejím smyslem otočit zažité role. Místo upalování čarodějnice (symbolu potrestání nepodřízené ženy) byla rozbita piňata z hlíny, která ale obsahovala semena rostlin – ta se tak při rozbití uvolnila do zahrady a dala vzniknout novému životu,“ vysvětlila televizní stanici CNN Prima News PR specialistka AVU Petra Švecová.
„Co se týče nahoty, k níž mířily dotazy a komentáře na sociálních sítích, můžeme jen konstatovat, že je s uměním spojena od prehistorie až do současnosti a pro autorku performance je i klíčovým vyjadřovacím prostředkem. Performance probíhala na zahradě AVU, ne tedy v dětském koutku, jak bylo na sociálních sítích mylně uváděno. Přítomnost dětí v publiku by nebyla možná bez dohledu jejich zákonných zástupců,“ dodala Švecová.
Policie na stejné sociální síti na video reagovala. Uvedla, že oddělení Letná prošetřuje celý incident jako možné spáchání trestného činu výtržnictví.
Vzali byste své děti na vystoupení s nahou umělkyní?
Umělkyně Kateřina Olivová se ve své tvorbě zabývá především tělesností, sexualitou, ale také lidskými emocemi.
Současně je činná jako kurátorka současného umění se zaměřením na performance v brněnských galeriích Umakart a Krása. Podle svého profilu na serveru artlist Olivová často pracuje s pocitem trapnosti.
GLOSA: Fluidní identita subjektů? Na to se jistě budou stát fronty |
Ten zažívá nejeden divák jejích představení, kdy je konfrontován s nahým tělem autorky.
Kateřina Olivová většinou pracuje s konkrétním místem, situací a následnými reakcemi. Své tělo chápe jako materiál a nástroj pro výtvarnou výpověď. V roce 2018 byla finalistkou Ceny Jindřicha Chalupeckého, která dává prostor především mladým umělcům.