Slogan "Evropa bez bariér" je také mottem českého předsednictví. "Evropa bez bariér však nemůže znamenat Evropu bez pravidel," řekl Topolánek.
"A nabývá většího významu ve stávající hospodářsky turbulentní situaci. Pouze Evropa, která plně využívá svého kulturního, lidského a ekonomické potenciálu, dokáže v takové krizi obstát," míní premiér.
Jako cíle "tří E" si Česká republika vytyčila zejména posílení energetické bezpečnosti, řešení finanční krize pomocí evropského plánu hospodářské obnovy a posílení konkurenceschopnosti Unie.
Vše o českém předsednictví najdete zde |
"Ten program nevznikal ze vzduchu, reaguje na kontext českého předsednictví a musí reagovat i na aktuální vývoj, na nejrůznější krize," zdůraznil Topolánek.
Vláda také usiluje o to, aby se EU soustředila na své východní sousedy. "Za úspěch budeme považovat, když se navážou standardní vztahy, chceme nastartovat a iniciovat spolupráci," upřesnil Topolánek.
Zmínil také, že Česko v roli předsedající země změnilo svůj slogan. "Po kontroverzním sloganu 'Evropě to osladíme' přichází s heslem 'Sladíme Evropu'," uzavřel. - o vládní kampani s kostkou cukru čtěte zde
Cílem českého předsednictví je rovněž dokázat ho využít k propagaci a zviditelnění českých regionů v Evropě a podpořit cestovní ruch a příliv finančních prostředků. Podle vicepremiéra Alexandra Vondry je předsednictví pro Česko marketingová šance.
"Bude se o nás víc psát, což vyvolá větší zájem o naše výrobky či o návštěvu naší země," domnívá se Vondra. - čtěte Předsednictví je pro naši zemi dobrý marketing, soudí vicepremiér Vondra