- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No jo, rodina halt míří vysoko do diplomatických kruhů. To fňukání je úsměvné, takhle naopak celou střední školu dojíždějí středočeské děti...
A co má magistrát, potažmo stát dělat? Zajistit všem mladým studium na střední škole a potom všem na vejšce? Je snad něco ostudného na tom mít výuční list? Prostě nemohou mít úplně všichni střední a vysokou školu! Vždyť jak už to vypadá dnes, když se neustále snižuje laťka při maturitách... Zeptáte se později vysokoškoláka, co se stalo v roce 1968 a diplomovaný inženýr odpoví, že jsme vyhráli olympiádu v hokeji...
Já se za svůj výuční list nestydím, naopak jsem za něj rád. To samé za následnou maturitu a taky za vysokoškolský diplom
Pražský premiant neudělá přijímačky, protože ho převálcuje buranský pasáček koz z středočeského vidlákova. A co kdyby ho ještě chudáčka převálcovali z Brna.....
Chápu, že pro rodiče pražských dětí je to možná šok, ale já pocházím s venkova, a tam odjakživa děti do škol dojížděly, od první třídy, přes střední školu až po vysokou. A to si myslím, že s běžným vesnickým počtem spojů rovnajícím se notám na buben, měly podmínky přece jen "trochu" komplikovanější.
Ono je to spíš o tom, že v Praze bydlí taky proto, že chtějí mít služby a občanskou vybavenost "u nosu". Pro mě to byl jeden z důležitých faktorů, když jsme se chystali (v rámci Prahy) stěhovat - školku máme 3 minuty pěšky, školu asi tak minutu. Kdybych si měl teď vybírat školu či zaměstnání, bude opět faktor dojíždění hodně důležitý. Málokdo by chtěl trávit desítky minut dojížděním, když má všechno v okolí. Na vesnici nebo málem městě je situace trochu jiná, tam se s tím už tak nějak žije a počítá. Navíc v Praze jsou náklady na život v průměru vyšší a nikomu se k nim nechce ještě přidávat náklady na dojíždění.
škola pro 30 žáků jich klidně může přijmout 60. v po, út jich bude ve škole 30 a zbytek studovat z domu, ve stř, čt jich bude ve škole dalších 30 a zbytek studovat z domu, v pátek jich ve škole bude 30 nejhloupějších a zbytek studovat z domu. musejí-li mít praxi, tak ji budou mít ve dny, kdy jsou ve škole, a z domu budou studovat teorii. doba fyzické přítomnosti na nějakém místě by se měla minimalizovat na nezbytně nutnou, protože elektronická a digitální revoluce už plnou fyzickou přítomnost zkrátka nevyžadují. pokud se jedná o školy, kde není manuální praxe, jsou to intelektuální školy, tak ty mohou místo 30 studentů přijmout klidně 150 studentů, každých 30 bude fyzicky ve třídě 1 den v týdnu. vždyť i banka jednu fyzickou korunu půjčí 20x, a legislativně to jde, tak proč by sdílení tříd nemohlo jít legislativně u škol. nemůžeme tu elektronizovat a digitalizovat a mít zákony jak za marie terezie, kdy všechno musí být na papíru a každý fyzicky na nějakém místě.
papírový svět, to je papír, úředníci, budovy, bez tiskáten, faxů, kopírek.
elektronický svět, to je překlopení papírového světa do elektronické formy, jsou to budovy, úředníci, faxy, kopírky, tiskárny, a výstupním médiem, platným originálem je pořád papír.
digitální svět, to je náhrada intelektuálů a jejich intelektuální práce umělou inteligencí, je bez budov, úředníků, faxů, kopírek, tiskáren, bez papíru.
Dokážu pochopit, že je přetlak na všechny ty školy pro lehkoživky a je to jen a jen věc těch rodičů, jak svoje děti vedli do teď a najednou že kolabují, že skutečný život není podle jejich vysněných představ. Člověk, který chtěl jít třeba na herectví a nedostal se, tak také musí volit něco dalšího. Mohu jen litovat děti rodičů, kteří si nyslí, že všichni kolem budou skákat jen podle jejich představ. To je také tak všechno, co se s tím dá dělat. Když se nevzpamatují rodiče, tak to holt o to dříve budou muset samostatně udělat jejich děti.
Přitom je to celé o srážce s realitou. Především pro nesoudné rodiče.
To budeme mít tedy plno kvalitních diplomatů. To mne těší. A co ty poloprázdné technické obory. Zdá se, že nikomu nechce dělat, všichni by si jenom povídali u kafíčka na velvyslanectví za erární prachy.
O kterých technických oborech vlastně mluvíte? Víte o nějakém konkrétním, nebo jen papouškujete co jste někde slyšel?
Pokud jsem to pochopil, tak na pražských školách jsou samí géniové, když se tam nedostala tak chytrá a připravená studentka. Nebo rodiče této slečny zjistili realitu a měli potřebu brečet v médiích?
Tak zrovna na škole ohledně diplomacie bych vůbec nevylučoval protekci.
Myslím, že technické, chemické či stavební obory jsou poloprazdne, ale chápu, že pro prazaky to není trendy, jako diplomacie, která sice hezký vypadá, ale reálně je to obor k ničemu. Chápu, kdyby to byl obor na Vysoké, ale tohle...