I když na Smetanově ulici platí omezení rychlosti na 30 kilometrů za hodinu, denně tudy projedou tisíce aut. A nápor na nejfrekventovanější ulici v centru Vsetína se ještě zesílí příští rok, kdy začne velká rekonstrukce vlakového nádraží a budování nového přednádražního prostoru. Kvůli tomu bude uzavřená Nádražní ulice a právě Smetanova se stane hlavní dopravní tepnou města.
Město proto přistoupilo k novým opatřením.
„Od příštího roku budou ve zmíněných úsecích Smetanovy ulice moci zastavit výhradně vozidla zásobování, a to nejvýše na 15 minut. Pro běžné motoristy bude parkování v celé délce ulice zakázáno po celých 24 hodin,“ uvedl starosta Jiří Růžička (KDU-ČSL).
Někteří obyvatelé novinku kritizují. Upozorňují, že hlavně starší lidé, kterým se hůř chodí, využívají možnost parkovat přímo v ulici.
„Dvě lékárny, ke kterým se nebude dát dostat pro léky, několik doktorů a řezník, u kterého také nejde jinde zastavit na krátkou dobu, a vedlejší ulice bez možnosti zaparkovat... Pro všechny vsetínské penzisty je to perfektní podraz, který se selským rozumem nedá omluvit,“ napsal na diskusním fóru na webu vsetínské radnice Jiří Strejček.
Také podnikatelé zmiňují, že komfort zákazníků se zhorší. Třeba Pavel Černocký, jednatel stejnojmenného řeznictví, by současný režim nerušil.
„Pro lidi je to nejlepší řešení. Zaparkují, nakoupí a zase odjedou. Nestává se, že by tady někdo nechal auto na dvě hodiny a šel k doktorovi,“ uvedl už dříve.
1. listopadu 2019 |
Radnice ale má pro svůj postup logické argumenty. Městská policie zjistila, že řada řidičů půlhodinové omezení vůbec nerespektuje.
„Vymlouvají se, že značku neviděli. Často jde přitom o obyvatele okolních obcí,“ podotkl šéf vsetínských strážníků Patrik Pecina.
U vlakového nádraží a nákupní galerie se navíc nachází velké podzemní parkoviště s kapacitou 157 míst. Jenže řidiče neláká.
„Když se lidí ptáme, proč tam neparkují, dočkáme se odpovědi, že je to daleko, nebo že jsou zvyklí stát s autem na Smetance,“ zmínil Pecina.
Záměr města podpořila i komise pro dopravu. „Parkování ve Smetanově ulici je dnes chaotické a musí se změnit. Zvýší se tím i kvalita bydlení v celé lokalitě,“ vysvětlil předseda komise a zastupitel Petr Kořenek (ČSSD). „V minulosti se mluvilo o tom, že by se Smetanova ulice měla stát pěší zónou. Do budoucna bychom se této myšlenky měli držet,“ dodal.
Od ledna budou platit i další změny v parkování. V Žerotínově ulici, v úseku před hotelem Vsacan a náměstím Svobody, se mění doba placení, v dalším úseku ulice se bude využívat parkovací kotouč a rozšíří se i nabídka parkovacích karet.
Ve Smetanově ulici v centru Vsetína od ledna zastaví už jen vozidla zásobování.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz