„Tato část povede zprvu podél silnice I/69 směrem k centru města a následně odbočí doprava mezi areály firem Vasmo a JH Kovo. Za nimi se napojí na místní komunikaci, která bude až po budovu společnosti Irisa využívána jako další část cyklostezky,“ řekl vsetínský místostarosta Jiří Růžička.
Druhá část měří skoro půl kilometru a týká se úseku podél hlavní silnice mezi areály společností Kotrla a Irisa. Trasa vede svahem, proto většina cyklostezky směřuje po nové ocelové lávce.
Na cyklostezku se napojí autobusová zastávka Rokytnice-Irisa. Zvýší se tím i bezpečnost. „Podél frekventované silnice první třídy zde schází chodník. Lidé proto chodí po krajnici, a to je mnohdy nebezpečné,“ zmínil Růžička.
Stavební práce potrvají do příštího podzimu a vyjdou na 38 milionů korun. Většinu z nákladů na obě stavby zaplatí dotace.
Mapy, parky, nabíjecí stanice. Cyklistický servis se neustále zlepšuje |
Vsetínská radnice dále připravuje protažení stezky směrem do města. „Pracujeme na projektové dokumentaci stavby úseku od radaru až po sídliště Rokytnice. Cyklostezka by pak měla v budoucnu pokračovat z Rokytnice na Lapač a dále do centra města,“ uvedl Růžička.
Plány na prodloužení cyklostezky do obce má také Lhota u Vsetína, původně plánovaná varianta ale padla kvůli nesouhlasu vlastníků. V úvahu tak připadá i jiná trasa.
„Musíme vyřešit výkupy pozemků, uvidíme, jak se s jejich majiteli dohodneme,“ sdělila starostka obce Jitka Čablová.
12. června 2023 |