Diskuze
Majitel „lávky smrti“ ve Zlíně zůstává záhadou, nikdo se k ní nehlásí
Děkujeme za pochopení.
F74r86a59n68t16i58š83e58k 39V26r19á53n18a
Nejen ta lávka, ale celé to místo vypadá ponuře. Kdy se už bude ČR konečně rozvíjet v něco jiného než sklady a zkrachovalé neudržované fabriky
E35d57u63a16r95d 32D78r38á13b34e11k
ten přechod je zcela viditelně "na vlastní nebezpečí"
P44e68t92r 38B92u14r43e27š
1) most vznikl v dávných dobách socialismu. Protože od 1.1.1951 (účinnost středního o.z.) neplatí pravidlo "Superficies solo cedit", nemohl být most součástí pozemků na břehu řeky (pokud byl postaven po 1.1.1951), ale byl vlastnictvím toho, kdo ho postavil - tedy státního podniku (resp. čs. státu).
2) Navíc mosty jako takové nikdy nepodléhaly evidování v EN nebo KN jako stavby. Tudíž jejich vlastnictví se nabývalo uzavřením smlouvy (+ tradicí), nikoli registrací smlouvynebo zápisem v KN.
3) Klíčem k řešení a zároveň největší problém je provatizační projekt - jak přesně v něm byla vlečka identifikována (tj. zda s mostem nebo bez něj). Bohužel úroveň identifikace majetku ve většině PP byla bídná...
4) Takže buď byl most součástí PP, pak patří privatizující firmě (případně jejímu nástupci), nebo nebyl jeho součástí a pak zůstal ve vlastnictví FNM - tedy státu.
§ 3056 NOZ na tento případ nedopadá vůbec (týká se jen předkupního práva po 1.1.2014) a nedopadá na něj ani § 3054 - a to právě proto, že existoval jiný vlastník pozemků pod pilíři mostu než mostu samotného.
Osobně se domnívám, že konstrukce mostu je pouze podpěrou pro koleje, tudíž koleje a most jedno jsou. A kdo se hlásá ke kolejím, měl by přijmout i vlastnictví jejich podpěry (mostu).
S57i37l14v36e12s22t48r 21K80a72d50e35ř61á84b72e23k
177/1995 Sb., stavební a technický řád drah: § 9 Součástí dráhy jsou a) železniční spodek, který tvoří těleso železničního spodku, stavby a zařízení železničního spodku, jakož i dopravní plochy,
P28e88t60r 50K53o98t96o71l62a58n
Ad.Vlečkový most. Kam to dopracovalo společenství Cream vidíme všichni. V tehdejším svitu vlečky patřily závodu doprava kam posun také patřil. V současné době kdy je v areálu plno soukromých firem a vlečky téměř k ničemu a pozemky patří Creamu je vidět že někdo tady účelově lže. Most patří vlastníkovi vleček ale mašiny jsou alpiqu že
P33e47t64r 54S64u35c82h91ý
Co mají koleje společného s mašinami? Většinu kolejí u nás vlastní SŽDC a také 99% vlaků, které po nich jezdí jim nepatří.
M31i61l92a57n 21K96o65m61e97r49s
Všichni na těchto stránkách vědí kdo je majitel, leč pro kompetentní úřady je majitel "lávky smrti" stále záhadou. Což je druhá záhada. Jak z toho ven?
P20e14t53r 92S73u58c40h41ý
Majitel tam ml jasně ceduli "průchod zakázán", takže nevm, proč by za to měl bt zodpovědný, když tam ten člověk vůbec neměl co dělat.
E73v53a 88D10r55o36z17d25o52v69á
Pokud stavba není zapsána v KN, vlastník je ten, komu patří pozemek pod ní. Pokud se nikdo jiný nepřihlásí a neprokáže vlastnictví.
Pro tyto případy, kdy chybí zápis v KN, to právě zohlednil NOZ.
P87e91t91r 95S37u66c91h41ý
Jenže řeka a její břehy mohou patřit různým majitelům ..... je nesmysl aby každý vlastnil část mostu.
P27a47v48e88l 56S17t14a57v65j69a58n46í55k
Zřejmě světový unikát. Lávka po které jezdily vlaky.
V10a41c56l10a31v 19P44e24r58o70u91t56k43a
Článek je závádějící na most byl zákaz vstupu v době kdy 29.letý muž vstoupil na lávku.Odhaduji,že oblézal zábranu z drátů a nezvládl to.
V18e38r13o48n96i29k83a 93M88a85r90t48í66n47k72o89v97á
Zábrana tam žádná nebyla, cedule zákazu asi ano. Lidé tudy chodili naprosto běžně, sic se muselo koukat, kam se šlape. Popravdě si ani neumím přesatvit smrtelný pád z tohoto mostu, leda by bylo málo vody a člověk si dole zlomil nohu... A navíc při propadnutí by se člověk měl čeho zachytit, dospělý nepropadne každou švírou...
P19a72v71e72l 48O72b65d58r14ž45á11l56e71k
Máte pro to tvrzení oporu v nějakém zakone, nebo smlouvě, či záznamu v katastr u?
M45i80c62h79a70l 25K10i81e88s22e54l
Za sve posledni navstevy jsem mel pocit, ze je areal byvale tovarny pronajat spouste firem, ale koncepce pesi ani auto dopravy proste neexistuje. Areal je pristupny, ale doprava zivelna. Zadne chodniky, kdyz se chce clovek dostat z mista A do mista B, tak prochazi arealy vyrobnich podniku netucham kde se zrovna nachazi. Muze to byt jedna z pricin nehody.
Dostavbu části D49 silničáři zřejmě musí přerušit. Vyhodíme desítky milionů, tvrdí
Právní bitva o stavební povolení pro dálnici D49 v rozestavěném úseku Hulín-Fryšták ve Zlínském...
Pardubice mají klid, Zlín po prohře zůstává na dně. Rozhodne poslední kolo
O přímém sestupujícím z Fortuna ligy se rozhodne v závěrečném dějství nadstavbové části. Nejhorší...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Králík by Rusy přizval: Jejich vyřazení popírá staroolympijské myšlenky
Premium Ve své době patřil k absolutní gólmanské špičce. A to nejen na domácím hokejovém poli, ale i v...
Distributor smrtícího alkoholu z metanolové kauzy byl podmínečně propuštěn
Jiří Vacula, který v roce 2012 distribuoval otrávený metanol, byl podmíněně propuštěn na svobodu. Z...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Sedmnáct kusů za tři hodiny. Odborná firma začala s odchytem nutrií ve Zlíně
Zlín se pustil do boje s přemnoženými nutriemi. Pozval si specializovanou firmu, která je v těchto...
Obrat. Zlín couvl a po odporu obyvatel chce snížit daň z nemovitosti
Vedení Zlína chce snížit daň o 16 procent. Lidé zaplatí méně o několik set i pár tisíc korun. Změna...
Otrava cuketou z Česka zaujala v zahraničí. Taky jsme ji asi měli, řekli lékaři
Zlínská lékařka uspěla na celosvětovém kurzu internistů v polském Krakově. Za přednášku o mimořádně...
Čas se krátí. V pátek končí druhé kolo přijímaček, míst je ale stále dost
V pátek o půlnoci končí druhé kolo přijímacích zkoušek na střední školy. Volných míst určených pro...
Majitelé bytů si nájemníky raději prověřují, kontrolují se i profily na sítích
Zájem o nájemní bydlení ve Zlíně roste. Kvůli špatným zkušenostem však pronajímatelé po realitních...
Rozdáváme tělové mléko Kind od Mádara ZDARMA
Kosmetiku Mádara určitě od nás už znáte – potkat jste je mohli veletrhu FOR KIDS v Praze nebo také v nedávném v uživatelském testování, kde jsme...