BOEING 747 JUMBO: ikonický čtyřmotorový stroj s hrbem vznikl před víc jak půlstoletím a vyrábí se (pravda, s řadou zásadních inovací) dodnes. Vozil i americký raketoplán. | foto: Shutterstock

Jak se létá s náklaďákem? Civilní letadla stojí, ale nákladní mají naspěch

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Civilní letectví je v posledních dnech v troskách, světové aerolinky uzemnily celé flotily osobních letounů. Naopak nákladní stroje nyní přepravují po nebi více zboží než kdy dřív. Magazín Víkend zkoumal, jak se létá s náklaďáky.

Takhle vypadá letecká apokalypsa. „V životě jsem neviděl víc nákladů čekajících na letadla než letos v březnu na čínských letištích,“ líčí zkušený letec Slavomír Pískatý, první český kapitán kultovního jumba B747. „Všude samé kontejnery.“ Jenže to nejhorší mělo teprve přijít. „Když jsem se po pár dnech na cestách vrátil na domovské letiště a uviděl desítky osobních letadel se zaplachtovanými motory, pochopil jsem, že to je bod zlomu. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se