- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Every na dřevorytu Charlese Ellmse dohlíží na nakládání uloupených beden. | foto: Wikimedia, Creative Commons
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Konec sedmnáctého století spadá do období, které nejen kronikáři námořní historie nazývají Zlatým věkem pirátství. Dnes už silně romantizovaný nános polopravd a nepřesně podaných informací však zakrývá fakt, že v konečném důsledku představovalo pirátství nepříliš výnosnou, zato pořádně riskantní živnost. Loupeživí soukromníci pod královskou smlouvou, kteří byli pro své podnikání původně vybaveni zakoupenou „letter of marque“, licencí k provozování bukanýrství, totiž v honbě za majetkem záhy začali plenit i lodi, jimž se oficiálně měli vyhnout. Stali se tak univerzálními psanci, na které poklidný důchod nečekal.
Připojte se ještě dnes a získejte: