Anas Scroogius

Anas Scroogius | foto: Hoodass (Filip Hodas)

3D pracemi spojuje fikci a realitu. Český tvůrce zaujal Samsung i Adobe

  • 8
Hranice mezi realitou je často velmi tenká a balancovat na jejím ostří není snadné. Filip Hodas aka Hoodass se však nebojí jít se svou tvorbou dál než ostatní. V jeho 3D ilustracích, které zveřejňuje zejména na sociálních sítích, nacházejí lidé odrazy vlastních myšlenek. Nebo i nočních můr. Je dalším z kandidátů na ocenění Esquire Man, v kategorii Art.

Sedmadvacetiletý ilustrátor a grafik se živí animací a 3D ilustrací. Svou tvorbu ve volném čase nahrává na internet, kde ji hltají statisíce lidí, převážně ze zahraničí.

Hoodass: průřez tvorbou posledních tří let

Začal výrobou letáků, zkusil to v agentuře, ale našel se, až když zapojil vlastní fantazii. Od komerční tvorby se postupně dostal k umění a jeho futuristické vize si rozhodně zaslouží pozornost. V jeho postapokalyptických scénách se můžete procházet po ostří možné budoucnosti.

Aplikuje zákony anatomie lidského těla na podobizny kreslených postaviček. A to tak úspěšně, že si zajistil nevídanou popularitu na sociálních sítích a zakázky světových korporací. K tomu nečekaný obdiv amerických studentů a jejich profesorů.

Co vás nejvíce inspiruje?
Když jsem začínal vytvářet své každodenní obrázky, dostal jsem se časem do fáze, kdy jsem najednou dělal už jen krajiny. Zasekl jsem se v tom a záhy si uvědomil, že člověk musí dávat neustále pozor, aby ve svém umění svévolně nezlenivěl. Dnes tomu předcházím tak, že dělám série. Pár kusů na jedno téma a jdu dál. V mých posledních dvou projektech hrála důležitou roli pomíjivost. Ale zcela upřímně řečeno k tomu nemám žádnou sofistikovanou myšlenkovou konstrukci. Ty nejlepší věci se často rodí naprosto náhodně. Tvořím spontánně.

Co je dnes při tvorbě zásadní?
Základem samozřejmě je, aby věci byly neokoukané. Moment překvapení je v dnešní době nesmírně důležitý – zejména na sociálních sítích. Nevyčerpatelný zdroj inspirace pro mě představuje současná populární kultura v kombinaci s vlastní zvědavostí.

Esquire MAN

Esquire MAN

Pět kategorií, v každé tři výrazné osobnosti. Hlasujte, který muž vás oslovil v oblasti byznys, sport, fashion, art a digital.

Máte nějakou vysněnou zakázku?
Těžko říct. Díky Instagramu se na mě dnes obracejí lidé z celého světa. Je to skutečně napříč spektrem, hudebníci, technologické společnosti, výrobci zubních past. Dělal jsem obaly desek pro francouzského skladatele elektronické hudby Jeana-Michela Jarreho, kampaně pro Samsung, najal si mě Google. Nějaké věci jsem vytvářel také pro Apple. O těch mám však smluvně zakázáno mluvit. A po pravdě mi nejde ani tak o klienta samotného jako spíš o jeho přístup k práci. Vždy budu raději dělat skvělé věci pro malé firmy než nudné zakázky pro velké korporace.

Filip Hodas aka Hoodass

Jak se vlastně výtvarník prosadí na sociálních sítích?
Začal jsem dělat letáky, loga, vizitky a podobné věci. Ale nikdy jsem nepřestal pátrat po něčem originálnějším. Nakonec jsem skončil u 3D ilustrace. Odstartoval jsem projekt, v jehož rámci jsem každý den vytvořil jeden obrázek. Vytvořil jsem jich přibližně 400 a docela tím vzrostla popularita mých sociálních sítí a začaly chodit nejrůznější nabídky. Přestal jsem dělat vizitky a loga a začal se plně soustředit na 3D grafiku. Dnes mě živí v podstatě výhradně speciální kreativní kampaně.

Na Instagramu máte 565 tisíc followerů, což znamená, že jste jeden z nejsledovanějších Čechů současnosti. Jste na to hrdý?
Díky Instagramu jsem se dostal k zakázkám z celého světa, také se zajímám převážně o zahraniční profily, takže se v těch českých osobnostech moc nevyznám. Skutečně nedokážu říct, jestli je 565 tisíc followerů na Českou republiku hodně, nebo málo. Za sebe můžu říct, že v Česku působí množství opravdu talentovaných digitálních tvůrců, jen je tady vlastně nikdo nezná.

7. ročník prestižního ocenění Esquire Man

Stačí poslat hlas. A možná právě vy rozhodnete o držitelích cen pro muže, kteří ve svých oborech projevili tolik talentu, píle i vytrvalosti, že dokázali uspět. Seznamte se s elitní patnáctkou uchazečů o ceny Esquire MAN pro rok 2020!

byznys
sport
fashion
art
digital
HLASUJTE ZDE