"Zásadní změna se týká hlavně přestupů a návaznosti spojů v hlavních uzlových bodech. Už by se nemělo stát, že někomu o minutu ujede autobus, protože tramvaj měla zpoždění," uvedl náměstek mosteckého primátora Luboš Pitín.
Jeden uzlový bod vznikne u budovy Baťa, druhý u Báňských staveb. Tam se v jednu chvíli sjedou všechny linky městské dopravy a odjedou ve stejný čas.
"Doprava by měla být přehlednější," shrnul výsledek změny primátor Mostu Vlastimil Vozka.
Změn v mostecké městské dopravě má být kvůli přehlednosti a pohodlí cestujících víc. Například odjezdy spojů by měly být v takových odstupech, které se lidem dobře pamatují. Na zastávkách se budou lidé lépe orientovat. Městská doprava by navíc měla navazovat na regionální vlaky a meziměstské linkové autobusy.
Změny přinesou úspory, v hospodaření se příliš neprojeví
Nová koncepce se snaží také o to, aby se ve městě linky nezdvojovaly. Změny by tak v konečném důsledku mohly přinést i úspory, protože počítají s poklesem ujetých kilometrů asi o deset procent, což je zhruba 400 tisíc kilometrů.
Přesto počítá magistrát i Dopravní podnik příští rok se ztrátou zhruba 90 milionů korun, z toho 53 milionů vznikne provozem autobusů.
"Ztráta by měla být stejná jako letos. Způsobují ji hlavně zvýšené ceny pohonných hmot," poznamenal primátor Vozka.