„Výstavbou lávky vznikne úplně nový směr, kterým se propojí město, zrychlí se přesun z jednoho břehu na druhý nejen cyklistům, ale také chodcům. Nemluvě o zvýšení bezpečnosti. Je to první krok k celkovému zlepšení dopravní situace v centru města,“ říká náměstek primátora Ondřej Smíšek (Náš Děčín).
Díky nové lávce se sníží počet cyklistů jak na Tyršově mostě, tak na Labském nábřeží. Vedení města proto předpokládá, že v této lokalitě dojde ke zklidnění dopravy.
Vybudování lávky vyjde na 73,8 milionu korun, téměř 43 milionů pomůže děčínské radnici pokrýt nedávno získaná dotace od ministerstva pro místní rozvoj.
„Vybudovat pro cyklisty a pěší bezpečný přejezd mezi oběma částmi Děčína patří mezi dlouholeté plány a priority našeho města. Jsem proto rád, že se nám konečně dotaci v takové výši podařilo získat,“ dodává primátor Děčína Jiří Anděl (ANO).
V Chebu vyrostla druhá nejdelší lávka pro pěší v Česku, zátěžovou zkouškou prošla |
Nápad zavěsit na železniční most lávku vznikl už po povodních v roce 2002, kdy bylo velmi složité dostat se kvůli vysoké hladině Labe z jedné části města do druhé.
„V roce 2014 probíhala oprava mostu, v rámci které byl most opatřen kotvícími prvky pro budoucí lávku. V roce 2018 spustilo město architektonickou soutěž s názvem Lávka Děčín–Podmokly. Přihlásily se čtyři týmy, porota vybrala návrh pražských architektů Alexandra Kotačky, Lukáše Vráblíka a Evy Pykové. Následně město nechalo zpracovat projekt a hledalo možný dotační titul,“ poznamenává mluvčí města Luděk Stínil.
Projektová dokumentace na lávku je podle něho hotová. V nejbližší době město vypíše výběrové řízení na firmu, která ji postaví.
3. srpna 2023 |