Toshiba podle posledních statistik IDC nepatří do první pětky, co se týká podílu na světovém trhu s počítači, kde ještě nedávno držela páté místo. Nedá se ani počítat, že by na tom byla lépe v oblasti prodeje firmám. Přesto i její zkušenosti mohou ukázat, jak se firmy stavějí k novým Windows.
Právě tyto informace poskytla produktová manažerka pro firemní zákazníky Cindy Zwerlingová při rozhovoru serveru ZDNet.
"Mohu říci, že z obchodního pohledu tvoří 99 procent prodejů Windows 7," řekla Zwerlingová.
Je to podle ní dáno i tím, že většina podnikových zákazníků je uprostřed cyklu nasazení Windows 7, nebo právě dokončili migraci na tento systém z Windows XP. Z něj odcházejí kvůli ukončení podpory v polovině roku 2014.
"Windows 7 jsou v současnosti jednoznačně podnikový operační systém," vysvětluje manažerka. "Ale je tu ale část firemních uživatelů, která používá tablety a notebooky typu 2 v 1, kde mohou být spuštěny Windows 8," doplňuje.
Dá se tedy očekávat, že si nový operační systém nejde cestu do firem až ve verzi Windows 8.1, kde jsou změněny a doplněny některé funkce. Například možnost spuštění systému na klasickou plochu a také vrácení tlačítka Start, může přesvědčit i konzervativní firmy k přechodu na nový systém.