Bulvární a lákavé titulky mají problém. Facebook je bude penalizovat

  9:27aktualizováno  9:27
Články, které lidé otevřou a zase rychle zavřou, dostanou nyní od Facebooku negativní hodnocení, a budou se tak uživatelům zobrazovat méně. Sociální síť se také snaží na základě zpětné vazby zpestřit nabídku informací, které uživatelům nabízí ve výběru Newsfeed.

Vítejte ve Facebooku, ulice 1 Hacker Way | foto: Pavel Kasík - Technet.cz

„10 nejšílenějších způsobů, jak zhubnout. Ten šestý vás dostane do kolen!!!“

Takové a jim podobné titulky určitě znáte. V záplavě článků, které bojují o vaši přízeň, na sebe strhávají pozornost a často si při tom pomáhají nějakým tím přeháněním, mlžením nebo náznaky. Bojují tak o vaše kliknutí.

Facebook nyní oznámil, že takové články budou mít problém dostat se do vašeho přehledu zpráv (Newsfeed, tedy to, co se zobrazí, když se přihlásíte na Facebook nebo otevřete mobilní aplikaci). Nově bude systém sledovat, jak dlouho po rozkliknutí článek čtete. Pokud by zaznamenal, že na článek hodně lidí klikne a vzápětí z něj odejde (tzv „bounce“), usoudí, že měl článek zavádějící titulek. Snižuje se tak šance, že se článek objeví vysoko v Newsfeedu ostatních lidí.

Facebook také počítá jakýsi podíl mezi délkou článku a časem, který mobilní uživatelé stráví jeho čtením. Od délky čtení odečítá délku načtení článku, aby nepenalizoval dlouhé články a zohlednil různé rychlosti připojení. To vše může Facebook sledovat u své mobilní aplikace, ze které ostatně na sociální síť přistupuje již většina jejích uživatelů.

Podle čeho Facebook vybírá, co vám zobrazí?

Toto opatření navazuje na loňské oznámení, že Facebook sleduje, jak dlouho si čtete příspěvky nebo sledujete fotky vašich přátel. Jde o jeden z řady způsobů, jak Facebook uzpůsobuje zobrazený obsah tomu, co se vám bude líbit a co vás zaujme.

Někdo si myslí, že když se přihlásí na Facebook, vidí zkrátka přehled všech příspěvků od kontaktů a sledovaných stránek v chronologickém pořadí, ale tak to už dávno není. Je zcela logické, že Facebook nabízí uživatelům vysoce personalizovaný obsah. Zvyšuje tím svou oblíbenost a také příjmy z reklamy. Výsledkem je však určitým způsobem přizpůsobená a nevyvážená reprezentace reality.

Podívejte se, jak Facebook přizpůsobuje obsah a „zkresluje realitu“:

Autor:
 

Nejčtenější

Sexuálně nejvýkonnější vyzvědače přebrali československé rozvědce Sověti

Býval agent československé rozvědky v USA Karel Köcher

Československým komunistickým rozvědčíkům se ve špionáži proti Spojeným státům dlouho nedařilo. Nakonec ale zaznamenali...

Našel na půdě 35 let starý Apple II, zapnul ho a dohrál uloženou hru

Spoustu let ležel na půdě, po zapnutí funguje „jako zamlada“.

Newyorský učitel našel u rodičů na půdě starý počítač Apple II. Zkusil ho zapnout a překvapivě mohl pokračovat ve hře,...

Lokální předpověď počasí se razantně zpřesní, možná pomáhá i váš telefon

GRAF

Nejpřesnější lokální předpovědi počasí dnes nabízejí aplikace v našich telefonech - i proto, že s nimi samy pomáhají....

V Perském zálivu spustili největší baterii světa. Virtuální a bez lithia

Sodíko-sírové bateriové systémy japonské firmy NGK. Systém, který se vejde do...

Ve Spojených arabských emirátech byla připojena do sítě největší „virtuální“ baterie světa s obřím výkonem a úctyhodnou...

Tančík pro vnuka poručíka Grubera. Němci ho nasadili i proti Tálibánu

Lehké obrněné vozidlo Wiesel s 20mm kanonem

V množině bojových vozidel Bundeswehru nalezneme s trochou štěstí i malé, ale o to více zajímavé tančíky Wiesel. Do...

Další z rubriky

Brýle od Applu jsou možná v ohrožení, z firmy odchází důležitý člověk

Microsoft zahájil prodej brýlí HoloLens veřejnosti.

Apple údajně stále pracuje na svém projektu pro virtuální a rozšířenou realitu. Není však jisté, kdy se objeví...

Některé stránky ruské televize RT zmizely z Facebooku. Síť je zablokovala

Jak zrušit účet na Facebooku?

Sociální síť Facebook v rámci své snahy o boj s dezinformacemi zablokovala několik stránek s napojením na Rusko. Mezi...

YouTube ztíží použití tlačítka dislike, aby se nezneužívalo

YouTube

YouTube vyzkouší, jak omezit vliv uživatelů, kteří se vyžívají v klikání na tlačítko s palcem dolů.

Najdete na iDNES.cz