Sportovní manažer Miroslav Černošek

Sportovní manažer Miroslav Černošek | foto: Petr Janeček, MAFRA

Realita peněz je tvrdá, říká muž, který je shání nejen pro český tenis

  • 45
Popelky v proděravělých střevíčcích dávno nevítězí, natož v tenise. Češky vládnou Fed Cupu i díky kvalitě servisu. „Mám nejlepší tým ze všech,“ říká Miroslav Černošek: muž, který za tím stojí.

Kolem něj se blýskaly stříbrné poháry, které dostanou vítězky Fed Cupu i jejich kapitán. „Je snem mít tak šikovné, úspěšné a pracovité holky. Tohle člověka zcela naplňuje,“ vyprávěl spokojeně ten, který v českém sportu patří k nejmocnějším postavám.

Miroslav Černošek, ročník 1948. Jeho agentura Česká sportovní už do tuzemska přivezla Usaina Bolta, Peta Samprase i duely NHL. Poslední roky je často vidět díky tenisu – díky oběma reprezentacím, jejichž chod Černoškova firma zajišťuje organizačně i marketingově.

„Když hrajeme venku, člověk vidí, že organizace u nás je o dvě třídy jinde než kdekoli ve světě. To není fráze,“ říká kapitán Petr Pála.

Ideální je vítězit a vydělávat zároveň. Letošní triumf ve Fed Cupu tomu nesvědčil – bez domácích duelů a příjmů ze vstupného se do kladných hodnot dostává těžko.

„I rozdíl mezi prvním a druhým místem ve Fed Cupu je několik milionů korun. Tak vždycky říkám: Kluci, když už nás to tolik stojí, zkusme to vyhrát,“ usměje se Černošek. „Realita peněz je ve sportu tvrdá.“

Petru Kvitovou a Karolínu Plíškovou má i ve svém prostějovském týmu. Druhou jmenovanou přesvědčoval, co pro české fanoušky – a tím pádem i české sponzory – znamená reprezentační sláva: „Že výhra ve Fed Cupu je mnohem cennější než na nějakém turnaji.“

Jeho funkce z podstaty obnáší jednání s VIP klienty. I nyní. „Ze 120 lidí se s 80 znám. Primátoři, náměstci hejtmanů, generální ředitelé firem. Každý z nich má pocit, že mi musí něco sdělit, do toho podvědomě vnímáte vývoj na kurtu,“ říká o víkendovém finále. Těžko to může být jinak: „Já jsem ten, kdo shání peníze. A mám velice šikovné kluky, ten nejlepší tým ze všech.“

I ve Francii se na tenise sešla generalita, podobné scény ostatně nabízejí i domácí duely nejen Fed Cupu, ale i Davis Cupu. „Já musím dělat obchodní fajnovosti. Je tam šéf ČEZ, Českých drah, Travel Service. Snažím se v nich povzbudit pocit, že jde o něco, co by mohli podporovat. U české reprezentace je vstřícnost od firem větší,“ říká.

A sebe v jednání s klíčovými tenisovými sponzory označuje následovně: „Jsem trošku staromilec. Příznivec stabilizace. S nynější UniCredit Bank spolupracujeme 25 let, s Třineckými železárnami 19 let, s Agrofertem 23 let. Vždycky se snažím zjistit, jaké pohybové aktivity má rád pan generální. Člověka, co zbožňuje golf a jeho syn ho hraje, asi není nejlepší lámat na tenis.“

Samy tenisové královny si servis chválí - pro šéfa ideální. „Jsem perfekcionista a dost věcí sleduju, ale už dávno jen do poslední porady. Řeknu priority, kluci to naprosto respektují a odvádějí skvělou práci.“

Jedinou „komplikací“ ve Štrasburku byl moment, kdy Černošek po výhře Barbory Strýcové objednával koňak – a ten došel. „Říkal jsem, že ho někdo musí sehnat, i kdyby měl jít do obchodu,“ líčí pobaveně.

Čili žádný velký zádrhel. Ženský tenis dál vybízí k přípitkům.


Tenis v roce 2024

15. - 28. 1. Australian Open, Melbourne
26. 5. - 8. 6. Roland Garros, Paříž
1. - 14. 7. Wimbledon
26. 8. - 8. 9. US Open, New York
12. - 17. 11. Finálový turnaj B. J. Cupu, Sevilla
19. - 24. Finálový turnaj Davisova poháru, Malaga