"Zkusím Romana dotáhnout k desítce," připomněl Gross, že Kresta triumfoval na jihu Čech už posedmé. Předtím uspěl v letech 2000 a 2004. "Ale nevím, jestli bude chtít tak dlouho jezdit," dodal s úsměvem jeden z nejzkušenějších spolujezdců v Česku.
Co říkali soupeři na to, že na vás zase neměli?
Ani to nějak nekomentovali.
Proč je Roman Kresta v okolí Českého Krumlova tak suverénní?
Hodně záleží na nastavení auta. Umí si ho dokonale nachystat na náročný uskákaný povrch, po němž se tam jezdí.
Takže to souvisí s jeho zkušenostmi?
Samozřejmě. A taky zná techniku a v extrémních podmínkách ji dokáže maximálně využít.
Nehraje roli také psychika a sebedůvěra? Vždyť Rallye Český Krumlov byla v roce 2000 první soutěží, kterou Kresta vyhrál.
Taky to bude jeden z důvodů. A ještě bych přidal to, že Krumlov je hodně zavřený. Rychlostní zkoušky jsou úzké, jede se mezi křovím a opravdu na rozpis.
Stejně jako v minulých letech jste rozhodli na rychlostní zkoušce Malonty. Na necelých 25 km jste druhému Valouškovi ujeli o 17 vteřin. Znamená to, že vašemu jezdci tak sedí?
Malonty jsou těžké jednak svojí délkou a také tím, že se tam jede hrozně rychle přes spoustu horizontů. A já tvrdím, že závod se nevyhrává v pomalých úsecích, ale právě v těch rychlých.
Jsou těžké i pro navigátora?
I když jsem tam jel mnohokrát, pořád k nim mám respekt. Na startu možná cítím i určité mrazení, protože tato zkouška opravdu rozhoduje o výsledku.
Letošní českokrumlovskou soutěž doprovázely hodně špatné podmínky, jelo se v hustém dešti a na blátě. Dá se to srovnat s tím, co jste zažili loni na Barum rally, kde jste v dešti havarovali?
V Krumlově to bylo daleko horší. Loni na Trojáku to bylo složité v tom, že jsme neměli vhodné pneumatiky a déšť přišel nečekaně. Tady se dal čekat. Jenže jsme netušili, že vody bude tolik.
Neměl jste strach, že se něco stane?
Pořád jsem cítil, že Roman auto ovládá. Měli jsme jen jednu krizi při noční erzetě. Na trati bylo víc bláta, než jsme čekali, auto se svezlo dopředu. Naštěstí to dobře dopadlo. Ale je to takový mžik, že člověk nemá čas vnímat, že je něco špatně.
V průběžném hodnocení mistrovství republiky jste poskočili na první místo. Z hlediska dalšího vývoje to byla důležitá výhra, že?
Získat bodové maximum bylo našim cílem, protože od dalšího závodu pojede Honza Kopecký. A to je jeden z nejtěžších soupeřů, které můžeme mít.
Program je hodně nabitý, v Hustopečích budete závodit už příští víkend. Nevadí vám to?
Je to trošku nešťastné, ale nedá se nic dělat.
V týmu se staráte také o logistiku. Nenastanou kvůli našlapané termínovce nějaké problémy?
V logistice ne. Spíš jde o to, že kdyby se něco stalo s autem, máme míň času na opravu. Teď ho mechanici budou jen kontrolovat a na to mají skoro čtrnáct dnů.
Čeká je hodně práce? '
Nechci říct, že auto rozeberou do posledního šroubku. Ale v Krumlově bylo hodně vody a bláta, takže musí všechno vyčistit. V autě je hodně elektriky, takže chceme předejít tomu, aby se v příštím závodě objevily nějaké potíže.