Druhý je Vršeckého týmový kolega Marcus Bösiger ze Švýcarska díky třem medailovým umístěním.
Hned za Vršeckým, který ještě skončil jednou druhý, figuruje František Vojtíšek s renaultem.
Vršecký v sobotu vyhrál historicky první závod, v němž jelo prvních osm jezdců v opačném pořadí podle předchozí jízdy. Celý den se nesl ve znamení souboje Vršecký - Albacete. Španěl vyhrál méně dramatickou, ale lépe bodově hodnocenou první jízdu.
"Abych pravdu řekl, netuším, proč se za tento závod bere poloviční počet bodů, když se jedná o podstatně větší dřinu, která s sebou přináší nepoměrně vyšší porci adrenalinu než klasická jízda," pozastavil se nad novými pravidly po dojezdu druhého závodu Vršecký.
V průběhu deseti kol nabídl divákům skvělý zážitek. Ačkoli startoval spolu s Albacetem ze čtvrté řady, během necelých tří kol se přehnal přes šest soupeřů a šel do vedení.
"Ve chvíli, kdy jsem si říkal, že si kolo odpočinu, se za mnou objevil Albacete, ale nakonec jsem s vypětím všech sil vyhrál. Nicméně Antonio a celý jeho tým se představili ve vynikající formě," pochválil soupeře.
V úvodní jízdě druhého dne Vršeckému explodovala pneumatika a do cíle nedojel, což se mu stalo poprvé od října 2007.
Ve druhé se po stíhací jízdě propracoval z posledního na páté místo. "Stalo se to v nejrychlejším úseku, když jsem si hlídal maximální povolenou rychlost 160 km/h. Najednou jsem ucítil strašlivou ránu, auto se stávalo neovladatelným. Neměl jsem sebemenší šanci udržet ho na okruhu. Z pneumatiky zbyly jen cáry," popsal Vršecký kritický moment z druhého kola prvního pohárového závodu.
Následný start z poslední řady označil za zajímavý zážitek. "Musel jsem se hodně krotit, Assen je těžký okruh, který neodpouští chyby. V průběhu šesti kol jsem byl šestý za Frantou Vojtíškem. Tam se můj postup na chvíli zastavil. Frankie pojal vzájemný souboj hodně prestižně," uvedl Vršecký.
Výsledky
2. pohárový závod (prvních 8 jezdců startuje v opačném pořadí):
Pořadí ME: |