Až na jednu výjimku samé pozice na stupních vítězů sbíral v hodnocení kategorie SWRC během druhé a třetí etapy Rallye Akropolis jihlavský jezdec Martin Prokop.
Jenže na lepší než páté místo v hodnocení vozů S2000 to stejně nestačilo. Vinou technických problémů totiž v úvodním dnu ztratil tolik času, že manko už nemohl dohnat.
"Věděli jsme, že nemáme problémy s rychlostí, ale s autem, což se potvrdilo," poznamenal Prokop. "Za daných okolností proto páté místo beru všemi deseti."
Díky němu je v polovině sezony druhý v hodnocení SWRC.
Do čela se posunul tovární jezdec Škody Motorsport Juho Hänninen, který v Řecku suverénně vyhrál. "To je pro nás trošku nepříjemné, protože příště jedeme ve Finsku, kde mu jen těžko budeme stačit," upozornil český jezdec, který závodí ve Fordu Fiesta S2000 s Janem Tománkem.
O šanci na dobrý výsledek Prokop přišel ještě před první rychlostní zkoušku. Při stokilometrovém přejezdu ze servisní zóny v Loutraki se porouchal přední diferenciál, což znamenalo výrazný problém. Auto poháněla jen zadní náprava, takže za soupeři výrazně zaostával.
"Před první erzetou jsem se rozhodl, že rozhodně pojedu. A vzhledem k tomu, že ztráta nebyla pětiminutová, jsme pokračovali dál," popsal Prokop, který na 23 kilometrech ztratil necelé dvě minuty.
K jeho smůle ovšem první etapa nabídla jen takzvaný dálkový servis, který neumožňuje výraznější opravy. Takže s porouchaným vozem odjel 78 ostrých kilometrů. Mechanici vyřešili celou lapálii až večer. "Jeli jsme tak pomalu, že jsme si mohli povídat," pousmál se Prokop. "Se zadním náhonem jsem nikdy nezávodil, takže jsem si na něj musel zvyknout. Několikrát jsem dokonce úplně přetočil."
Po první etapě byl sedmý a věřil, že vlastními silami může některé soupeře předstihnout. Jenže manko bylo tak obrovské, že to nešlo. "Mezi všemi soupeři byly tak velké rozdíly, že si každý jel vlastní závod," podotkl bývalý juniorský mistr světa. "My jsme se zaměřili na to, abychom dojeli do cíle. Už loni jsem se přesvědčil, že každý bod rozhoduje."
Do cíle nakonec dorazil. V něm uznal, že má za sebou nejtěžší Rallye Akropolis v kariéře. Soutěž totiž provázelo obrovské vedro, trať byla hodně rozbitá. "Takovou rozbíječku jsem ještě nezažil," porovnal své starty v Řecku.
Rallye Akropolis – závod mistrovství světa v automobilových soutěžíchKategorie SWRC: |