Po rozchodu se na angažmá cizích jezdců pro tatru nic nezměnilo, ovšem Matějovský už není ve spojení s Müllerem a jeho tatra tak nebude v barvách pivovaru Hasseröder.
"Být továrním pilotem, to byla má snaha již několik let, ale až teď to bylo možné, neboť podnik má konkrétního majitele, který může rozhodovat," podotkl Matějovský, jemuž se tak podle vlastních slov splní jeden ze snů. "Něco podobného si přeje každý závodník. V minulosti jsem zkoušel jednat i s Mercedesem či MAN, ale nevyšlo to," přiznal Matějovský, jehož letošní stejně jako předchozí tatry požene motor MAN.
"Naše spolupráce se zjednoduší. Budeme ale mít více volnosti a času na přípravu nového vozu pro příští sezónu, kdy bychom chtěli nastoupit se zcela novým autem," podotkl Matějovský.
Tatra vytvoří pravděpodobně jediný tovární tým v celém Evropském poháru, neboť ostatní výrobci ohlásili po zániku kategorie Super Race Truck A odchod ze závodů tahačů. Alain Ferté a Markus Bösiger pojedou s tatrami, které podpoří hlavní sponzor Deutsche Post.
"Zaslechl jsem, že Renault uvažuje o továrním autě, ale jisté to není," řekl český jezdec. Oficiální startovní listina pro letošní sezónu by měla být známa v nejbližších dnech, uzávěrka přihlášek je totiž v pátek. "Předpokládá se ale, že v naší kategorii bude startovat devět až dvanáct aut," zatipoval si Matějovský.
Matějovský bude jedním ze tří českých jezdců v šampionátu. Vedle něj pojedou David Vršeký, jako pilot české stáje Buggyra ve třídě Super Race, a František Vojtíšek v kategorii Race.
Desetidílný seriál Evropského poháru odstartuje 17. května v Barceloně a skončí 20. října v německém Lausitzringu. Na přelomu srpna a října se tahače již tradičně představí i na mosteckém okruhu.
- čtvrtek 18. dubna 2002
- 2