"Bylo vidět, že lidi fotbal zajímá hodně, že mistrovstvím žijí. Všude byly obrazovky, na kterých běžel fotbal. Někteří závodníci dokonce měli auta vyzdobená v národních barvách."
Pro českého pilota, který závodí v kategorii historických vozů s BMW 2002 TI, byla pochopitelně důležitější samotná soutěž. Vedl si skvěle, v absolutním pořadí obsadil třetí místo. "Pro německý závod jsem se rozhodl na poslední chvíli, ale rozhodně toho nelituju. Svezl jsem se krásně," poznamenal pilot, kterého navigoval Aleš Jirátko.
Dvojnásobný mistr republiky v automobilových soutěžích historických vozů letos brázdí evropské soutěže. Zatím mu to jde parádně. Na sicilské Trofeo Florio skončil třináctý absolutně a třetí ve třídě, tentokrát byl ještě lepší.
"Na nějaké celkové pořadí nemyslím, ale od prvních metrů jedu naplno," naznačil Sum, který nestačil pouze na dvě porsche. Na náročné trati, jejíž třetinu tvořila šotolina, zvítězil Nor Jensen před domácím Stoschkem. "Sice nestartovalo moc aut, ale většina jezdců, kteří mají v plánu celý seriál, závodili."
Člen Czech National Comtech Teamu se na bronzovou příčku posunul až v posledním testu, kdy jeden z jeho soupeřů odstoupil. Ale i Suma trápil vůz. Kvůli upadlému výfuku se obával, že rallye nedokončí. "Občas nás ohrožovaly plameny. Je to zázrak, že jsme vůbec dojeli," vydechl si.
V Sársku spoly závodily současné i dobové automobily. Na trénink přitom všem stačil půlden. Začínalo se v sedm ráno, hodinu po poledni bylo hotovo a večer se mohlo závodit. "Naši pořadatelé by se od Němců mohli učit jejich přístup," srovnal Sum, který se příště chystá do Finska. Počátkem srpna pojede Lahti Historic Rallye.