Roman Kresta testoval novou fabii před Valašskou Rally

Roman Kresta testoval novou fabii před Valašskou Rally | foto: Josef Petrůpro iDNES.cz

Soutěž vede přes sousední kraje. Jezdci: Pořád je to Valašská rally

  • 1
Ty tam jsou doby, kdy automobilová soutěž Valašská rally vedla pouze po východomoravských cestách. Už v minulých letech zavítala do Moravskoslezského a Olomouckého kraje. Letošní ročník, který začíná v pátek v 17.15 na náměstí ve Valašském Meziříčí, tento trend ještě zvýrazňuje. Ve Zlínském kraji se jede jediná, i když nejdelší zkouška.

"Nic za tím nehledejte. Prostě to tak vyšlo," uvedl tiskový mluvčí soutěže Roman Ordelt. "Pro Zlínský kraj je možná lepší, že se jede také jinde, protože se v něm konají čtyři různé soutěže," připomněl, že region je Mekkou rallye v Česku.

Podobu letošního ročníku valašky ovlivnily podzimní komunální volby. Řada zastupitelstev v obcích a městech na trati se změnila, což pro pořadatele nebyla jednoduchá situace. První žádosti o povolení poslali v listopadu, kdy se od Federace automobilového sportu dozvěděli termín.

"Kvůli změnám na radnicích se vše zpozdilo, některá razítka jsme získali na poslední chvíli," upozornil ředitel Bonver Valašské rally Miroslav Hošák.

Samotným závodníkům nevadí, že soutěž překročí hranice Valašska. Stále ji považují za jednu z nejtěžších soutěží v tuzemsku, úspěchu si mimořádně považují.

"Pořád je to valaška. Vždyť centrum má ve Valašském Meziříčí a tratě jsou zase hodně těžké," připomněl obhájce prvenství a loňský mistr republiky Pavel Valoušek.

"Můžu jen souhlasit," přidal se čtyřnásobný vítěz soutěže Roman Kresta, který změnu tratí chápe. "Ani se nedivím, že se jede jinde než na Vsetínsku. Uspořádat automobilovou soutěž je rok od roku těžší, pořadatelé se musejí přizpůsobit situaci."
Přestože soutěžní kolona zavítá ke Štramberku i k Helfštýnu, rozhodnutí o vítězi stejně padne na východu Moravy. Konkrétně při dvou průjezdech kolem přehradní nádrže Bystřička, které celou rallye uzavřou.

Jde o královský test celé soutěže, jenž se v různých variantách jezdí pravidelně. Letošní verze měří 24,5 km a pojede se v sobotu ve 14.25 a v 15.53. Na technickou závadu nebo jiný problém při prvním průjezdu posádky doplatí i ve druhém případě, protože mezi oběma testy chybí servisní přestávka.

"Valašská rally má pěkné tratě, Bystřička je z nich nejlepší. Považuji ji za jednu z nejhezčích erzet u nás," poznamenal tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký.

Zkouška kolem Bystřičky určila loňského vítěze, nejlepší trojici před ní dělilo 11,5 vteřiny. V závěrečných kilometrech Pavel Valoušek přeskočil Václava Pecha, zatímco Romana Krestu vyřadila závada motoru. Jak to bude letos?


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž