Stáj se sídlem v britském Enstone chce získat zpět titul, který vybojoval v letech 2005 a 2006.
Auto, které se v prvních testech ukázalo jako spolehlivé a konkurenceschopnější než loni, se v porovnání s loňskou sezonou změnilo zejména po aerodynamické stránce. Přední křídlo je zcela jiné, stejně jako přední zavěšení. Inženýři kompletně přepracovali i záď monopostu.
"Použiji slova šéfa týmu Flavia Briatoreho, který loňské třetí místo označil za hrůzu. Takže pokud je třetí místo hrozné, zbývají nám jen dvě příčky a nemusím snad zdůrazňovat, kterou preferuji," řekl novinářům v sídle stáje Boulogne-Billancourt prezident Renaultu Carlos Ghosn.
Renault v loňské sezoně bez Alonsa nevyhrál jediný závod, na což z předchozích dvou let, kdy se španělský pilot stal mistrem světa, nebyl zvyklý. Navíc nebýt trestu pro McLaren za korupci, skončil by v Poháru konstruktérů až na čtvrtém místě. "Renault musí bojovat o stupně vítězů. Musíme vítězit, prostě být centrem veškerého dění," přidal Briatore.
"Všichni mluví jen o Ferrari a McLarenu. A to je pro nás dobře, můžeme tak pracovat trochu v klidu," prohlásil Alonso, který s novým vozem před týdnem v Jerezu testoval. "Cítím se, jako bych z Renaultu nikdy neodešel," řekl po nevydařeném roce v McLarenu, kde sváděl interní souboj s britským nováčkem Lewisem Hamiltonem. "Neberu to tak, že bych měl letos něco dokazovat.
Samozřejmě jsem ale závodník a vím, že se ode mě očekává jen vítězství," dodal šestadvacetiletý šampion z let 2005 a 2006, který bude v Renaultu jezdit s o čtyři roky mladším Nelsonem Piquetem, synem trojnásobného brazilského mistra světa.
A nemusí se bát, že by snad dopadl podobně, jako loni v McLarenu, kde ho tým odmítl upřednostnit před rychlým nováčkem. V Renaultu se nic podobného stát nemůže.
Před podpisem nové smlouvy si s Briatorem ujasnil, kdo bude v týmu tím rychlejším jezdcem. A to za všech okolností. Mladý Piquet kvalit Hamiltona nedosahuje ani přibližně, ale Španěl se nechtěl spálit podruhé.