Matka s mládětem se dlouho neměly k tomu, aby ze zasněžené cesty zmizely v lese. Český jezdec proto přípravu na úvodní soutěž sezony na chvíli přerušil.
"To mi nevadilo. Horší by bylo, kdybychom je potkali v závodě,“ podotkl Prokop. "Z cesty se jim moc nechtělo, ale nakonec utekly.“ Tato epizoda jen podpořila pohodu, v níž se bývalý juniorský mistr světa chystal na první start v roce 2011.
Švédská rallye nepatří do kalendáře SWRC, v němž bude obhajovat třetí místo, takže jej netrápila zbytečná nervozita.
"Závod si chci hlavně užít. Svezení na takové trati a na sněhu je zážitek,“ pochvaluje si Prokop, který stejně jako loni pokračuje ve Fordu Fiesta S2000 s Janem Tománkem.
Do Skandinávie vyrazili ze dvou důvodů. Za prvé se chtějí rozjet před svým ostrým startem, seriál SWRC začíná za tři týdny v Mexiku.
Druhým jsou specifické podmínky Švédské rallye. "Takový závod jedeš jenom jednou do roka, zdejší zkušenosti jsou k nezaplacení,“ připomněl. "Je to jízda na větší hraně než obvykle. Když máš problém, většinou trefíš sněhovou bariéru a pokračuješ dál.“ Zkušební závod odjede na čínských pneumatikách Vzhledem k tomu, že Prokopovi nejde o body, může na trati riskovat víc než obvykle. Bude to tak? "Pokud zapadnu do závěje, nic se neděje,“ přisvědčil.
Jeho cílem to ale pochopitelně není. Hodlá svým soupeřům v SWRC jasně naznačit, že bude znovu usilovat o titul. "Na autě máme spoustu nových věcí, chceme je vyzkoušet,“ plánuje.
Vzhledem k tomu, že Švédskou rallye bere především jako přípravu, rozhodl se k netypickému kroku. Na svou fiestu obuje čínské pneumatiky! "Jedna je o víc než dvě stě eur levnější než michelinka. A ve chvíli, kdy nejedu na body, musím myslet ekonomicky,“ objasnil.
Vedle jízdy na sněhu se Prokop těší i na srovnání s novými vozy kategorie WRC. Tyto modely vycházejí z konceptu S2000, ovšem využívají motor turbem.
"Loni jsme nebyli daleko za pomalejšími jezdci se speciály WRC, takže mě moc zajímá, jestli budeme blíž nebo to zůstane stejné,“ konstatoval český jezdec.